تکنولوژی
الناز فرجی۶:۴۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند

در طی نمایش یک تکنولوژی نوآورانه ی تحسین برانگیز و نگاهی کوتاه به آینده ای که انسان ها میتوانند در آن اضافی باشند ، volvo پروژه ی کار با زباله ی خودکار رباتی  اش را معرفی کرد . این سیستم از هواپیماهای کنترل از راه دور استفاده میکند تا سطل زباله ها را جاسازی کند و همچنین ربات ها را تا آنها را تمیز کنند . برای این پروژه ، volvo با دانشگاه تکنولوژی کالمرز ، دانشگاه مالاردلن و دانشگاه ایالت پن همکاری کرده است . که همه ی آنها جز برنامه ی شراکت آکادمیک اش هستند . شرکت کنترل زباله ی ژنوا هم در این برنامه شرکت میکند . هدف نشان دادن این است که چرا ماشین ها میتوانند با یکدیگر تعامل کنند و چطور در آینده آنها قادر خواهند بود تا به گستردگی و هر روز به ما خدمت کنند. مدیر پروژه ی طراحی ربات در گروه  per-lage gotvall در روزنامه ای میگوید : " ما آینده ای را با وسایل خودکار بیشتر پیش بینی میکنیم . این پروژه میخواهد تصور ما را به واقعیت تبدیل کند ، برای امتحان مفاهیم جدید ممکن است از راه حل های نقل و انتقالی آینده استفاده کنند. "
این ربات که ROARY نام دارد ، به یک مکان جمع آوری زباله بر پشت یک کامیون زباله  فرستاده میشود . یک اپراتور دکمه ی کامیون را میزند تا هواپیمای کنترل از راه دوری از سقفش راه اندازی شود و منطقه را اسکن کند تا سطل زباله ها را قرار دهد . این مکان زباله ها سپس به ربات روی زمین واگذار میشوند .


ROARY راهش را با استفاده از نقشه ی منطقه به هر سطل زباله  و محل احتمالی آنها پیدا میکند و همینطور به سمت داده های فراهم شده توسط هواپیما . GPS و LiDAR هم برای هدایت و جلوگیری از برخورد به موانع استفاده میشوند . زمانی که ROARY به سطل زباله میرسد ، از دوربین ها LiDAR استفاده میکند تا در جای مناسب قرار بگیرد ؛ قبل از اینکه بازوهایش را گسترده کند و سطل زباله را به وسیله ی توسازی شده اش میفرستد . سپس به کامیون زباله میرود و سطل زباله را بلند میکند تا خودش را خالی کند . یک ساختار متوقف کننده ی اضطراری خودکار  در ROARY کار گذاشته شده ، برای زمان هایی که یک مانع را پیدا میکند یا دوربین بالای کامیون میفهمد که چیزی خیلی نزدیک کامیون است در حالیکه سطل زباله خالی شده است . دکمه ی توقف اضطراری میتواند به صورت دستی برای متوقف کردن هر کاری استفاده شود و اپراتور قادر است که محل عبور ربات از منطقه تا کامیون را نظارت کند . 4 ماه طول کشید تا این تیم توانست نمونه ی اولیه ی این ربات را طراحی کرده و بسازد و اولین تستش جلو تر از برنامه انجام خواهد شد که در واقع برای ماه ژوئن این سال برنامه ریزی شده بود .

برچسب هاVolvo's robotRoar
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ربات های رفتگر آماده ورود به دنیای واقعی