نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن

9to5Google گزارش می‌کند، نسخه‌ی آینده‌ی Chrome حفره و شکافی که به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد کاربرانی را که تلاش می‌کنند با حالت ناشناس مرورگر به آن‌ها دسترسی داشته باشند را تشخیص و مسدود کنند، رفع می‌کند.
حالت ناشناس Chrome نه تنها جلوی ذخیره کردن سوابق خصوصی تاریخچه‌ی مرور کاربر را می‌گیرد، بلکه مانع از ردیابی وب‌سایت‌ها در استفاده از کوکی‌های مورد استفاده‌ی کاربران می‌شود. با این وجود، از آن جایی که بسیاری از درامدهای تبلیغاتی وب‌سایت‌ها متکی بر ردیابی اطلاعات است، برخی سایت‌ها همچون The Boston Globe و MIT Technology Review زمانیکه افراد از حالت ناشناس مرورگر استفاده می‌کنند، مانع از خواندن مقالاتشان توسط این دسته از کاربران می‌شوند.
بسیاری از سایت‌ها این کار را با استفاده از رابط برنامه‌نویسی کاربری (API) "FileSystem" انجام می‌دهند که در زمان استفاده از حالت ناشناس غیر فعال شده است، چراکه امکان ایجاد فایل‌هایی دائمی را می‌دهد. طبق خبری از 9to5Google، تغییرات اخیر در کد منبع Chromium نشان‌ می‌دهد این مرورگر به زودی قادر خواهد بود وب‌سایت‌ها را فریب دهد و آن‌ها را متقاعد سازد که رابط برنامه‌نویسی کاربردی FileSystemاش همیشه فعال است.
در آینده، زمانیکه سایت‌ها درخواست استفاده از API را در هنگامی که مرورگر در حالت ناشناس است را بدهند، Chrome دیگر خطای آشکاری نشان نمی‌دهد. به جای آن، Chrome یک سیستم فایل مجازی را در رم ایجاد می‌کند. در پایان استفاده با حالت ناشناس این فایل مجازی حذف می‌شود، بنابراین هیچ رکورد دائمی ساخته نمی‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه