ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه پنجمین جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (IT Weekend 5) اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهایی کمک می‌کند استارتاپ‌ها و کارآفرینان تجربیات خود را از شکست‌ها و پیروزی‌های خود را به اشتراک بگذارند.
وی به اهمیت پذیرش شکست در پروژه اشاره کرد و افزود: شرکت‌ها و استارتاپ‌ها همواره به افتخارات و دستاوردهای خود توجه می‌کنند در حالیکه می‌توان با تمرکز بر شکست‌ها به موفقیت‌های بزرگی نایل شد و با مستندسازی شکست و پذیرش آن می‌توان گام‌های مثبتی در جهت موفقیت برداشت.
دکتر ناظمی به فرهنگ سازمانی قبول شکست به عنوان یک لازمه در مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: هرچند در فرهنگ ما به اشتراک گذاشتن شکست‌ها چندان مرسوم نیست گرچه برای رشد و توسعه هر دو این‌ها مهم است و در واقع اصلی‌ترین کارکرد این نشست‌ها اشنایی با دیدگاه‌های متفاوت در عرصه کسب و کارهای نوین است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص حمایت دولت در افزایش استارتاپ‌ها گفت: تنها در صورتی که دولت بتواند باعث رشد سریع‌تر و با دوامتر استارتاپ‌ها شود این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها مفید خواهد بود و البته نباید این حمایت‌ها به مداخله نزدیک شود.
وی گفت: سازمان فناوری اطلاعات مجموعه‌ای از حمایت‌ها را آماده کرده اما تمایلی به روی آوردن به سیستم‌های سابق که باعث مداخله در امور کسب و کار های نوین می‌شد ندارد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ارائه داده‌های ملی به کسب و کارهای نوین، اظهار داشت: یکی از مقوله‌های حمایتی سازمان فناوری اطلاعات ارائه داده‌های ملی به استارتاپ‌ها است چراکه این داده‌ها به شدت می‌تواند منجر به بهبود خدماتی که مردم دریافت می‌کنند شود و ما در سازمان فناوری اطلاعات در حقیقت این نقطه اتصال استارتاپ‌ها با داده‌ها و دستگاه‌های مختلف هستیم. البته این امر از جهاتی با مسائلی همچون رعایت حریم خصوصی افراد مواجه است که با تکمیل زیر ساخت‌های حقوقی این مسایل برطرف می‌شود.
گفتنی است هدف اصلی برگزاری این رویداد، انتقال تجربه بزرگان و ایجاد انگیزه برای تولید کسب‌وکارهای نوین و خلاقانه در حوزه‌ی ITC است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه