تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ خرداد

ناسا یک پهباد مجهز به ده موتور مختلف به منظور کاهش سر و صدا را مورد آزمایش قرار داد. گفتنی است این پهباد هنوز در مرحله توسعه و قرار داشته و ناسا مشغول کار بر روی آن است.
شاید تصور کنید تعداد موتورهای بیشتر به سر و صدای بیشتر نیز می انجامد، اما ناسا قصد دارد با استفاده از چند موتور کوچک، ضمن دستیابی به نیروی مناسب، سر و صدای اضافی پهبادهای فعلی را نیز کاهش دهد. هر کدام از این موتورها با سرعتی متفاوت کار می کنند و بدین ترتیب از ترکیب صداهای یکسان و به وجود آمدن صدایی بلند جلوگیری می شود.
GL-10 نام این پهباد بوده که مخفف عبارت "صاعقه ی گریس خورده" می باشد. این مدل از هشت موتور بر روی بال ها و دو موتور نیز بر روی دم خود بهره می برد. بدنه آن از جنس فیبر کربن بوده و طول بال های آن 3 متر است. این پهباد عمود پرواز بوده و تکنولوژی حذف سر و صدای آن باعث می شود وقتی پهباد در ارتفاع 30 متری شما قرار بگیرد، هیچ گونه صدایی را از آن نشنوید.
مارک مور، کنترل کننده این پروژه می گوید، کاربردهایی نظیر تحویل سفارش توسط پهبادها این الزام را به وجود می آورد که پهبادها هم ایمن و هم بی سر و صدا باشند.
این تکنولوژی بدون شک برای بخش های نظامی نیز جذاب خواهد بود. در آینده می توان از این تکنولوژی در ساخت هواپیمایی های سرنشین دار به بزرگی پهبادهای Predator ارتش آمریکا استفاده کرد.

برچسب هاNASADronesPredator
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است