ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد

معاون شورایعالی فضای مجازی گفت: بیش از ۲۶ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس آسوشه در برنامه‌ی «گفتگوی ویژه‌ی خبری» شبکه دو سیما افزود: از این تعداد حدود ۱۰ میلیون کاربر فعال هستند و این اتفاق در کمتر از دو ماه به وقوع پیوسته که یک موفقیت بزرگ است.
وی با اشاره به استفاده نکردن بسیاری از هموطنان از پیام‌رسان تلگرام پس از مسدود شدن آن گفت: آخر فروردین امسال از ۱۰ هزار کانال برتر تلگرام دو میلیارد بازدید صورت گرفته بود که این تعداد هم اکنون به زیر ۸۰۰ هزار بازدید کاهش یافته است.
آسوشه افزود: مردم دریافته‌اند که استفاده از تلگرام آثار سوء فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دارد.
وی گفت: تلگرام پس از شش سال به کیفیت خدمات کنونی رسیده، در حالی که خدمات فعلی پیام‌رسان‌های داخلی پس از سه ماه به این شرایط رسیده است.
معاون شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: خدمات دولت الکترونیک باید بر بستر پیام‌رسان‌های داخلی شکل بگیرد.
آسوشه افزود: پیام‌رسان‌های داخلی حمایت شش ماهه خواسته‌اند تا بتوانند خدمات بهتری به کاربران ارائه دهند.
وی گفت: با تصویب سند حمایت از داده در شورایعالی فضای مجازی و لایحه‌ای که برای حفاظت از اطلاعات کاربران به مجلس می‌رود، خیال مردم برای حفاظت از اطلاعاتشان در پیام‌رسان‌های داخلی راحت‌تر خواهد شد.
آسوشه افزود: شبکه‌ی ملی اطلاعات در شرایط کنونی آمادگی لازم را برای خدمات‌دهی همه جانبه ندارد.
وی گفت: جنگ اصلی ما با تلگرام نیست، در حقیقت با جهانی است که پشت سر آن قرار دارد.
معاون شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه همه‌ی زیرساخت های لازم توسط تلگرام وارد کشور شده بود افزود: شورایعالی فضای مجازی مصوب کرده بود تا کلان داده‌های کاربران ایرانی به هیچ وجه از کشور خارج نشود در حالی که به هیچ وجه چنین اتفاقی نیفتاد.
آسوشه گفت: سرویس‌های تلگرام در ایران با توجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد کرده بود بسیار پر کیفیت‌تر از اروپا بود.
وی افزود: ۳۰۰ تا ۴۰۰ گیگ ترافیک تلگرام داشتیم و برای آن هزینه پرداخت می‌کردیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این برنامه گفت: مدیران عامل پیام‌رسان‌های داخلی از برخی دستگاه‌های دولتی که هنوز در این پیام‌رسان‌ها فعال نشده‌اند گلایه دارند.
محسن کوهکن با بیان اینکه دولت چند سال پیش با توافق با تلگرام و ایجاد بستر مناسب، اجازه‌ی ورود و فعالیت این پیام‌رسان را در کشور داده است افزود: این تصمیم حاکمیت است که باید از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده شود و تصمیم یک قوه نیست.
وی گفت: تلگرام مدتی است وارد عرصه‌ی اقتصادی شده و در این مدت بیش از دو میلیارد دلار در آن جابه‌جا شده است، حال سؤال اینجا است که اگر از مردم ایران در این پیام‌رسان سوء استفاده شود چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان آن‌ها خواهد بود.
کوهکن افزود: مطالبه‌ی مجلس صرفاً حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نیست بلکه ما خواستار ارائه‌ی خدمات با کیفیت بهتر در پیام‌رسان‌های داخلی به کاربران هستیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه