تکنولوژی
مریم طاهری۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي

طی برگزاری نمایشگاه CES 2017، اولین نمونه  لپ ‌تاپ سه نمایشگره توسط Razer به نمایش گذاشته شد. این شرکت  که علاوه بر لپ ‌تاپ در ساخت و تولید لوازم جانبی مخصوصا برای گیمرها فعالیت دارد، هرسال علاوه بر محصولات تجاری خود، محصولات مفهومی نیز به نمایش می‌ گذارد. نکته‌ی جالب توجه در مورد این لپ ‌تاپ که آن را بیشتر مورد توجه قرار داده، سرقت نمونه‌ های به نمایش گذاشته‌ شده از غرفه‌ی Razer است. پس از سرقت این لپ ‌تاپ از غرفه‌ی ریزر در CES 2017 این کمپانی جایزه‌ای ۲۵۵ هزار دلاری برای فردی که بتواند اطلاعاتی ارائه دهد که موجب پس گرفتن لپ ‌تاپ ‌ها شود، تعیین کرده بود. اگنون به نظر می‌رسد فردی که این لپ ‌تاپ ‌ها را سرقت کرده، و در صدد فروش آن‌ها است.

طبق گزارشات بدست آمده توسط  Geek.com، این لپ‌ تاپ ‌ها در وب ‌سایت چینی Taobao قرار گرفته و سارق آن قیمت ۲۱,۷۳۳ دلار را به ازای هر دستگاه تعیین کرده است. هنوز مشخص نیست که Razer چگونه می‌تواند از فروش آنها جلوگیری کند  و  این لپ ‌تاپ‌ ها را باز گرداند شود. مطمئنا وب ‌سایت Taobao قوانین خاص خود را برای جلوگیری از فروش لوازم سرقتی دارد.
هنوز مشخص نیست که آیا Razer در نظر دارد این لپ ‌تاپ ‌ها را به ‌صورت تجاری تولید کند یا خیر. بر اساس اطلاعات ارائه‌ شده، پروژه‌ی توسعه‌ی این لپ‌ تاپ ‌ها Valrie نام گذاری شده است. با وجود اینکه این لپ ‌تاپ ‌ها در CES به سرقت رفتند؛ اما Razer در فاصله‌ی رونمایی تا زمان به سرقت رفتن این نمونه ‌ها فرصت کافی برای بازدید و عکس العمل  مراجعین و منتقدین را داشت تا بتواند به عنوان نظرسنجی و  تولید گسترده تر نتیجه ‌گیری کند. ایده‌ی استفاده از سه نمایشگر کنار هم روی یک لپ ‌تاپ را نمی ‌توان یک ایده‌ی کاربردی دانست، زیرا بهره ‌گیری از سه نمایشگر در یک لپ‌ تاپ باعث سنگین شدن وزن دستگاه و همچنین افزایش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش عمر باتری خواهد شد. البته می‌توان با اضافه کردن ویژگی‌ هایی نظیر قابلیت جدا کردن نمایشگر‌های اضافی، ایده‌ی اولیه را بهبود و آن را به شکل بهتری ارائه کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه