تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر

کمپانی Huawei در 57مین سمپوزیوم باتری در ژاپن، محصول جدید خود را که کاری از متخصصین لابراتوار Watt Laboratory می باشد معرفی کرد. بنابر گزارش منتشر شده، این باتری دو برابر از همتایان خود بیشتر عمر می کند و قابلیت تحمل درجه حرارت بالا از ویژگی های منحصر به فرد آن است.
در این باتری لیتیوم یونی جدید از گرافن استفاده شده است. این ماده سبب خنک کردن باتری و جلوگیری از بالا رفتن حرارت آن خواهد شد. اکثر باتری های مدرن در بازار تا درجه حرارت 50 درجه سانتیگراد بی خطر هستند و قابلیت استفاده دارند.
باتری جدید Huawei می تواند تا دمای 60 درجه سانتی گراد را تحمل کند. علاوه بر این، استفاده از ماده ای خاص در الکترولیت باتری سبب هشدار تبخیر باتری در دمای بالا خواهد شد.
آزمایشات نشان داده است، باتری جدید در درجه حرارت بالا، 5٪ سردتر از باتری های لیتیوم یون معمولی است و پس از 2000 بار چرخه شارژ در دمای 60 درجه، میزان 70 درصد از ظرفیت باتری مفید و قابل استفاده خواهد بود. همچنین باتری با شارژکامل در دمای 60 درجه پس از 200 روز تنها 13 درصد از ظرفیت خود را از دست می دهد.
به گفته متخصصین Huawei، باتری جدید برای استفاده در پهباد ها و سایر دستگاه های الکترونیکی کاربرخواهد داشت، زیرا میزان مقاومت باتری در آب و هوای گرم و در برابر تابش نور خورشید از دیگر باتری های موجود بیشتر است. همچنین Huawei در این باتری تکنولوژی شارژ سریع خود را نیز به نمایش گذاشته است. باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت در مدت 5 دقیقه 48 درصد شارژ خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه