امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

حداقل 145 میلیون آمریکایی تحت تأثیر نقض اخیر امنیتی در Equifax قرار گرفته اند که اطلاعات شخصی کاربران از جمله اسم‌ها، آدرس‌ها، تاریخ‌های تولد، شماره‌های امنیت اجتماعی و شماره ی مجوز گواهی نامه‌های راننده‌ها را در اختیار دزدان قرار داده است. این مشکل در برابر با مشکل مشابه در یاهو که بیش از 1 میلیارد حساب کاربری را سرقت کرد، اندک به شمار می‌آید. فرض بر این است، مشکلی که با آن مواجه ایم همانند یک آیس برگ غول پیکر باشد یعنی آنچه که به نظر می رسد در واقع تمام مشکل روبرو نیست زیرا گزارش های حاکی از سرقت اطلاعات کاربران از این طریق، هنوز ادامه دارد.
به گفته‌ی Paige Schaffer، مدیر ارشد واحد خدمات جهاني حفاظت از هويت و خدمات ديجيتال " اعتماد مصرف کنندگان به این نوع از خرید بسیار کم است". او در مصاحبه با نشریه‌ی E-Commerce Times افزود: در نظر سنجی اخیری که انجام داده ایم، 40 درصد از کاربران بر این باورند که نمی توانند از اطلاعات شخصی خود محافظت کنند.
3 نفر از هر چهار مشتری در خرید آخر سال، در مورد به خطر افتادن اطلاعات کارت های بانکی و پس انداز مالی خود نگران هستند. با این حال 75 درصد از خریداران می گویند که حداقل برخی از کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری می کنند.
با توجه به پیش بینی بنیاد خرده فروشی آمریکا، هزینه های مصرف کننده در فصل تعطیلات به میزان 3.4 درصد افزایش خواهد یافت که در مجموع تقریبا برابر با 680 میلیارد دلار است. در نتیجه شرکت ها برای تشویق مشتریان قدیمی و مشتریان بالقوه خود باید سعی کنند تا راه های تجارت الکترونیک را امن تر کنند.
در اینجا 5 مورد از این راه ها را بیان می کنیم:
1- یک راه امنیتی مناسب پیدا کنید.
اببا بلیتز، مدیر عامل شرکت Alertsec می گوید استفاده از گزینه‌ی تأیید هویت چند مرحله ای برای دسترسی به اطلاعات کاربران سبب می شود تا هکر ها به راحتی نتوانند به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این اطمینان از ذخیره سازی داده ها بر روی یک سرور امن مانند سرویس های Amazon Web و یا ذخیره ی داده ها به صورت رمزنگاری شده بر روی سیستم هایی که مجهز به فایروال شخصی هستند.
2- امنيت را سياست اصلي قرار دهید
جيم هارتلينگ، معمار ارشد سافت ویژن می گوید:  نگرش جدی در مورد امنیت داده ها یک سیاست حیاتی است. وی افزود: شرکت‌های تجارت الکترونیکی باید حفاظت از داده‌های مشتری مانند سایر شرکت‌ها ارتقا دهند. آن‌ها بايد از استانداردهاي لازم برای امنیت داده را خطی مشی خود قرار دهند.
3- از امنيت SSL استفاده کنيد
شرکت‌ها بايد به طور پيش فرض بر روي تمام گواهينامه‌ها از امنيت SSL در سطح بانک‌ها استفاده کنند و در گواهينامه SSL Green Bar سرمايه گذاري کنند. او در مصاحبه با E-Commerce Times گفت : " این بالاترین سطح SSL است و مشتریان شما مطمئن خواهند شد که تراکنش های آن‌ها ایمن خواهد بود." توجه داشته باشید که گواهینامه‌ی SSL ارزان‌ را نخرید و از گواهی SSL شناخته شده و قابل اطمینان استفاده نمایید.
4- محدود به میزبانی وب سایت نشوید
حتی اگر بودجه هم کم باشد، در یک سرور تجارت الکترونیکی جداگانه سرمایه‌گذاری کنید.
والتون می گوید: وب سایت تجارت الکترونیک خود را بر روی کامپیوتر میز کار خود قرار ندهید. او به صاحبان مشاغل  پیشنهاد داد که از سرویس دهنده‌های امن و قابل‌اطمینان برای سرورهای خود استفاده کنید.
5- امنیت خود را نشان دهید
Schaffer توصیه می‌کند تا نماد های امنیت را در وب‌سایت خود به کاربران نشان دهید. این علائم (برای مثال: نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال) به مشتریانی که قصد دارند تا اطلاعات کارت اعتباری خود را در سیستم وارد می‌کنند اطمینان می‌دهند که سایت شما امن است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه