سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

AMD قصد دارد نسل هفتم از پردازنده‌های تجاری خود را رونمایی کند. چیپ‌های AMD Pro، بخش‌های پردازشی شتاب‌داده‌شده‌ای هستند که قسمت پردازش مرکزی و گرافیکی را بر روی یک سیلیکون پیاده‌سازی کرده است. این چیپ‌ها که با نام Bristol Ridge شناخته می‌شوند، از طریق محصولات شرکت‌های Hewlett-Packard و دیگر تولیدکنندگان در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.
این شرکت قصد دارد چهار APU را بر اساس پلتفرم AM4 خود به بازار عرضه کند. پیش‌تر AMD این چیپ‌های Bristol Ridge را برای لپ‌تاپ‌ها آماده‌سازی کرده بود، اما حالا می‌خواهد آنان را برای عرصه‌ی رایانه‌های رومیزی نیز مهیا کند.  این APUها تا ۴ هسته‌ی x86 به همراه پشتیبانی از پردازش شتاب‌داده‌شده‌ی HSA و آخرین استاندارد حافظه‌ی DDR4 را دارا می‌باشند. به گفته‌ی AMD، بخش Virtual Resolution 2 امکان دقت نمایش بهتر 1080p را به کاربر می‌دهد. این پردازنده ۱۷ درصد سریع‌تر از نوع مشابه Intel Core i5 و بخش گرافیکی آن نیز ۸۸ درصد سریع‌تر از آن عمل خواهد کرد.
این پردازنده‌ در مدل‌های بالاتر با کلاک‌پالس ۴.۲ گیگاهرتز و مصرف ۶۲ وات عرضه خواهد شد. مدل پایین‌تر دارای کلاک‌پالس ۳.۷ گیگاهرتز، با مصرف ۳۵ وات خواهد بود. مقدار مصرف انرژی این چیپ‌ها نیز ۳۲ درصد کمتر از نسل پیشین آن می‌باشد.

برچسب هاAMD ProBristol Ridge
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آی مک جدید ، شاهکار مهندسی اپل