تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير

در ماه آوریل گذشته، ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) موافقت کردند تا بررسی کنند که آیا امکان دارد نمونه‌های خاک Martian را به زمین بازگردانند.
حالا ESA طی قراردادی ۵.۲ میلیون دلاری، موافقت کرده که Airbus برای آن مفهومی از یک کاوشگر را طراحی کند که بتواند نمونه‌هایی از خاک سیاره‌ی مریخ را برای آن جمع اوری کند. این آژانس گروهی از مهندسان Airbus در استیونیج انگلیس را برای این مامورت انتخاب کرده است، چراکه آن‌ها هم اکنون مشغول ساخت کاوشگر ExoMars هستند که قرار است در سال ۲۰۲۱ به سیاره‌ی همسایه‌مان فرستاده شود.
بر خلاف ExoMars و بقیه‌ی ابزارهای علمی آن، تنها وظیفه‌ی این کاوشگر پیدا کردن و جمع آوری محفظه‌های حاوی نمونه‌هایی است که کاوشگر Nasa Mars 2020 آماده می‌کند و پشت سرش باقی می‌گذارد. با این وجود، این بدان معنا نیست که طراحی این کاوشگر آسان است.
Mars 2020 در سطح مریخ گودبرداری می‌کند و نمونه‌های خاک را در بیش از ۳۰ لوله قرار می‌دهد و سپس آن‌ها را در نقاط مختلفی قرار می‌دهد. کاوشگر ESA که در سال ۲۰۲۶ به مریخ می‌رسد، بایستی قادر به شناسایی آن‌ها از فاصله‌ی دور باشد و به طور خودکار به مکان مورد نظر برسد. پس از آن به مکان رفته، با بازوی رباتیکی آن‌ها را بر می‌دارد و در فضای ذخیره‌سازی نگهداری می‌کند. این کاوشگر همچنین قادر است تا مسیر هر روزه‌اش را به شکل نقشه طراحی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه