نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۲ بهمن

Amazon طی خبری عنوان کرد خدمات صوتی الکسا (AVS)، که به تولیدکنندگان و سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی اجازه‌ی نصب این سرویس را بر روی محصولاتشان داده است، در بریتانیا و آلمان نیز در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
Amazon در ژوئن 2015 برای نخستین بار AVS را در اختیار سازندگان آمریکایی قرار داد. این سرویس پایش را فراتر از اسپیکر هوشمند Amazon Eco نهاده و در محصولات دیگری چون اسپیکر Sonso، Raspberry Pi، خودروهای فورد، گوشی هوشمند هواوی، ربات خانگی و جعبه‌ی Pringles نیز جای گرفته است.
سرویس AVS خدمات فراوانی از قبیل سفارش محصولات Amazon، جستجو در ویکی‌پدیا، ایجاد دستورات سفارشی به کمک IFTTT و 8000 مهارت و توانایی دیگر Alexa را فراهم آورده است.
Amazon اضافه کرده است که امکاناتی چون گزارش ترافیک، کتاب‌خوانی Kindle و رادیو iHeart هنوز در بریتانیا و آلمان راه‌اندازی نشده است.
با داغ شدن رقابت بر سر قرار دادن سرویس‌های صوتی هوشمند درون دستگاه‌های تولیدشده‌ی گوناگون، Google Assitant و Cortana تبدیل به رقبای سختی برای یکدیگر شده‌اند. Microsoft و Google راه‌اندازی کیت‌های توسعه نرم‌افزاری همچون AVS را تا بعد از سال جاری در دستور کار خود قرار داده‌اند.
به نوبه‌ی خود Google Assitant قرار است که بر روی خودروهای هیوندای، تلویزیون‌های Android و تا یک ماه دیگر بر روی گوشی‌های هوشمند Samsung مدل S8 نیز راه‌اندازی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه