نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

گوگل امروز Android App Bundles را معرفی کرد، ابزار جدیدی برای توسعه‌دهندگان که اپلیکیشن‌ها را به طور اساسی کوچک‌تر می‌کند. قابلیت ابزار جدید در این است که حالا توسعه‌دهندگان می‌توانند نیازمندی‌های اپلیکیشن‌ها را برای هر دیوایسی بفهمند و در این حالت نیازی به نصب هر چیزی برای هر صفحه‌نمایشی برای هر زبانی و برای هر شخصی نیست. نتیجه‌ی این کار نصب فایل‌هایی است که گاهی اوقات بیش از ۵۰ درصد کوچک‌تر از قبل هستند.
یکی از مسئولان گوگل در این باره گفت حجم زیاد دانلودها معمولا در کشورهای در حال توسعه مشکل‌ساز هستند، اگر چه در سایر نقاط این طور نیست، پس مردم در این کشورها اغلب از نصب برنامه‌های حجیم منصرف می‌شوند. وی اضافه کرد "اپلیکیشن‌ها کشورهای بیشتری را نسبت به قبلا مورد هدف قرار داده‌اند، و آن‌ها قابلیت‌های بیشتری در مقایسه با گذشته دارند. ما می‌دانیم که برنامه‌هایی با حجم زیاد، شانس نصب آن‌ها را کم‌تر می‌کند."
برای فعال کردن ویژگی‌های جدید، گوگل تمامی دسته‌های خدمات اپلیکیشن خود را دوباره معماری کرده است. تا زمانی که تیم اندروید در حال کار بر روی این ایده برای تمامی برنامه‌ها هستند، اکثر پلتفرم اندروید آماده برای این تغییر هستند.
پس در حالیکه فرمت استاندارد APK هیچ تغییری نخواهد کرد، هر بار که کاربران برای نصب برنامه‌ای در Google Play اقدام می‌کنند، اساسا فایلی مختص با مشخصات دستگاه خود را دریافت می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه