گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد

Kia با توجه به مشکل موجود در ایربگ‌های ۵۰۷ هزار خودرواش در ایالات متحده‌ی آمریکا، فراخوانی صادر کرد. این خودروساز گفت: واحد کنترل ایربگ خودروها احتمالا حساس به نقص الکترونیکی هستند که از کارایی آن‌ها در هنگام وقوع تصادفات می‌کاهد. در این ارتباط، سازمان ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) در حال بررسی شش تصادف شدیدی است که منجر به مرگ چهار نفر و زخمی شدن شش نفر شدند، در این تصادفات سیستم ایربگ‌ها در اتومبیل های Kia و Hyundai عمل نکرده بودند.
فراخوان Kia شامل مدل‌های 2010 Forte تا 2013، 2011 Optima تا 2013، 2011 Optima Hybrid تا 2012 و خودروهای Sedona هستند. این شرکت توضیح داد، حساسیت خودروها به تنش بیش از حد برق می‌تواند عامل اتصالی کوتاهی شود که از عملکرد ایربگ‌های جلویی و کمربند ایمنی در هنگام برخورد و تصادف اتومبیل‌ها ممانعت می‌کند.
متاسفانه Kia تاکنون راهی برای رفع این مشکل پیدا نکرده، اما گفته شده در حال مذاکره با یکی از تامین‌کنندگان خود در این مورد است. بر اساس اطلاعات NHTSA، ماژول کنترل ایربگ در ماشین‌های مشکل‌دار توسط سازنده‌ی آلمانی قطعات خودرو، ZF Friedrichshafen AG تولید شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه