گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۳ تير

به گزارش رسانه های چینی، ابر تولید کننده ی فناوری های هوشمند آمریکا، Apple، تصمیم دارد تا با پذیرفتن قوانین ارتباطی کشور چین، برای اولین بار مرکز داده ی جدیدی را در این کشور تاسیس کند. در این گزارش آمده محل ساخت این پایگاه داده در استان گوئیژو، واقع در جنوب غربی چین است.
به گفته ی نماینده ی کمپانی Apple، برای اولین بار است که در تاریخ Apple آنها مجبور به پذیرفتن قوانین یک کشور برای راه اندازی این تاسیسات شده اند. در این مرکز داده تمامی فایل های بارگذاری شده ی کاربران در برنامه ی iCloud، نظیر عکس ها، فیلم ها، اسناد و برنامه های کاربردی ذخیره خواهند شد.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط این تولید کننده ی آمریکایی، گفته می‌شود علیرغم قوانین سخت نظارتی در کشور چین، می‌توان گفت نظارت کاملی بر روی داده های این دیتاسنتر اعمال نخواهد شد. در نتیجه سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران، توسط کمپانی وابسته به دولت چین به نام Guizhou on the Cloud Big Data Industry Development و به سرپرستی یک مقام اسبق حکومتی چین در استان گوئیژو نظارت خواهد شد.
لازم به ذکر است کنترل بر داده های رمزگذاری شده هنوز در دست اپل باقی مانده است. به گفته ی کارشناسان هدف اصلی دولت چین عدم اجازه به این شرکت برای انتقال داده های مشتریان چینی کمپانی به ایالات متحده است. تاریخ شروع پروژه ی ساخت پایگاه اطلاعات Apple در حال حاضر مشخص نشده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه