نرم افزار
مریم طاهری۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۲ بهمن

با  آپدیت بعدی ویندوز، مایکروسافت این امکان را می دهد تا راحت تر از قبل بتوانید چندین اپلیکیشن را به طور همزمان استفاده کنید، مخصوصا هنگامی که مشغول کار با نرم افزارهای ویدیویی هستید.
مایکروسافت نسخه پیش نمایش بیلد 15031 ویندوز 10 را امروز برای توسعه دهندگان و کاربران اینسایدر منتشر کرده که Compact Overlay  از مهم ترین خصوصیات آن بشمار می آید.
این قابلیت اجازه می دهد که کاربر نرم افزاری را در پنجره ای کوچک که بالای اپلیکیشن های دیگر وجود دارد را اجرا کند، بطوری که این پنجره مزاحم کار اپلیکیشن های دیگر نشود. Compact Overlay برای مواقعی که مشغول تماشای یک ویدیو هستید بسیار کاربرد.
بعنوان مثال وقتی مشغول یادداشت  یا ارسال ایمیل هستید همزمان می توانید کلیپی از یوتوب یا مکالمه ای در اسکایپ را در گوشه تصویر قرار داده و تماشا کنید . نکته خوب این که Compact Overlay از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با پنجره های معمولی ویندوز ندارد، بنابراین سازگارکردن آن و نرم افزارهای موجود در ویندوز کار سختی برای برنامه نویسان نیست.
هنوز مشخص نیست که آیا ابعاد پنجره های Compact Overlay را می توان تغییر داد یا خیر. اما به جز این قابلیت، مایکروسافت اعلام کرده که با این به روز رسانی پشتیبانی از Game Bar تمام صفحه به 52 بازی از جمله  کال آو دیوتی و جی تی ای اضافه شده است.
در انتها بهتر است  بدانید که مایکروسافت اولین شرکت استفاده کننده از قابلیت تصویر در تصویر نیست. اپل سال گذشته قابلیت مشابهی را برای macOS معرفی کرد که البته فقط مخصوص مرورگر سافاری و نرم افزار بود. قابلیت Compact Overlay فعلا در دست توسعه دهندگان قرار دارد، اما مایکروسافت وعده داده که نسخه پیش نمایش اسکایپ و اپ Movies & TV را به زودی با این قابلیت به روز رسانی خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه