امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۵ مهر

Apple کابل‌های متصل به گوشی‌هایش را که در فروشگاه‌های این شرکت جهت کاهش سرقت آن به کار برده بود را حذف کرده است. با این تصمیم به نظر می‌رسد که Apple نگرانی در این زمینه نداشته باشد.
این شرکت مرکز فروش خود را در لندن کاملا بازطراحی کرده است و بنا دارد تا پایان این هفته آن را بازگشایی کند. اما این بار که مشتریان وارد این فروشگاه می‌شوند با گوشی‌های مواجه خواهند شد که دیگر کابل‌های طولانی به آن‌ها متصل نیست.
طبق گزارشات منتشر شده، این کابل‌های ضد سرقت در دو فروشگاه دیگر در بریتانیا و یک فروشگاه در کانادا حذف شده است. اما چرا این کابل‌ها حذف شده‌اند؟
Apple دلیل آن را عدم انتقال مناسب تجربه‌ی کار با گوشی‌های Apple هنگام در دست گرفتن گوشی‌ها توسط مشتری عنوان داشته است. چرا که این کابل‌ها مانع ایجاد حس درست قرار گرفتن گوشی در جیب مشتری، تجربه‌ی کاربری و یا ورن آن می‌گردد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که در طرح فروشگاه جدید، اگر هر گوشی به صورت غیر مجاز از فروشگاه خارج شود، زنگ هشداری به صدا در خواهد آمد. همچنین اگر فردی به فکر سرقتی باشد، بایستی از دوربین‌ها و مأمورین امنیتی نیز طبیعتا اجتناب کند.
نکته‌ای که حائز اهمیت آن است که می‌توان این گوشی‌ها را با قراردادن در حالت Airplane Mode، تا حدود بالایی غیرقابل ردیابی کرد. همچنان نامشخص است که Apple برای ردیابی و جلوگیری از سرقت گوشی‌هایش نرم‌افزار و یا سخت‌افزار جداگانه‌ای بر روی گوشی خود به‌کار برده است یا خیر.

برچسب هاAppleSecurity Cable
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه از پارگی و فرسوده شدن کابل شارژ آیفون جلوگیری کنید