ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۵ آبان

بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در ایران نشانگر رشد در این زمینه است. بر این اساس از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حدود ١٤ میلیارد دلار سرمایه‌ی خارجی جذب شده که از این میزان 12 میلیارد دلار به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم FDI و دیگر روش‌ها بوده است.
به گزارش گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، در هفته‌ای که گذشت رشد صادرات ذوب آهن اصفهان، بهبود روابط تجاری ایران، پیش‌بینی بانک جهانی از اقتصاد ایران و افزایش تولید ماشین آلات صنعتی از دیگر محورهای مورد توجه رسانه‌ها به ویژه مطبوعات اقتصادی بود.
در همین زمینه، محمد خزاعی، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حدود ١٤ میلیارد دلار سرمایه‌ی خارجی جذب شده است. از این میزان 12 میلیارد دلار به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم FDI و دیگر روش‌ها بوده است.
وی اظهار کرد: پس از مدت‌ها مذاکره‌ی چند موافقتنامه مالی نهایی شد و به‌امضاء بانک‌های عامل کشور رسید که نخستین آن خط اعتباری 8 میلیارد یورویی کره‌جنوبی بود که می‌تواند در طرح‌های بخش خصوصی و دولتی استفاده شود.
خزاعی به‌ امضای موافقتنامه‌ی سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری خط اعتباری با موسسه‌ی مالی سیتیک چین اشاره کرد و یادآور شد: قرارداد اعتباری یک میلیارد یورویی در سه هفته‌ی اخیر با بزرگترین بانک اتریش (‌اوبر بانک) نهایی شد و آخرین آن هم خط اعتباری قابل تمدید و گردشی با دنسکه بانک دانمارک به ارزش 500 میلیون یورو است.
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی به‌ امضاء موافقت نامه‌ی مالی با روسیه که بخشی از آن تامین‌کننده‌ی اعتبار پروژه‌ی بزرگ احداث نیروگاه در جنوب کشور است اشاره کرد و گفت: خط اعتباری دیگری هم هند برای توسعه‌ی چابهار اختصاص داده است. به گفته‌ی خزاعی علاوه بر این‌ها موارد دیگری هم بین بانک مرکزی با دو تا سه کشور اروپایی و آسیایی در حال مذاکره است که‌ امید می‌رود بر میزان سرمایه‌گذاری خارجی کشور بیافزاید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه