ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۳ تير

فیلیپ جانسن، مدیرعامل اپراتور BT از دولت انگلیس خواست برای ممنوعیت فعالیت هواوی روی شبکه های 5G اقدام سریعی نکند چراکه باید به موضوعات امنیتی و قطعی شبکه ناشی از این مساله دقت زیادی کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا قرار است این هفته پس از فشارهای شدید وارده از سوی ایالات متحده برای محدودیت فعالیت غول های تلکامی چینی روی شبکه های 5G غرب، درمورد اعمال محدودیت های سخت تری درباره هواوی تصمیم گیری کند.
جانسون در ماه ژانویه ضمن مخالف با رئیس جمهور دونالد ترامپ تضمین کرده بود که هواوی نقش بسیار محدودی در شبکه 5G این کشور خواهد داشت اما این گمانه که چین همه حقایق را درباره بحران ویروس کرونا نگفته است و اقدامات علیه هنگ کنک وضعیت را در لندن تغییر داد.
مدیرعامل BT به رادیو بی بی سی گفته است که اگر نمی خواهید هواوی دیگر در این کشور فعالیت کند، ما در حالت ایده آل به هفت سال زمان نیاز داریم و احتمال دارد بتوانیم این کار را در مدت پنج سال هم انجام دهیم.
او در برابر این سوال که اگر از اپراتورها خواسته شود در مدت زمانی کمتر از پنج سال، تجهیزات هواوی در شبکه مخابراتی انگلیس جایگزین شوند، چه ریسک هایی خواهد داشت، توضیح داد: ما باید مطمئن شویم که هر تغییر مسیری منجر به ریسک بیشتر در کوتاه مدت نمی‌شود.
او افزود: اگر در شرایطی قرار بگیریم که همه چیز باید خیلی سریع تغییر کند، سرویس 24 میلیون مشتری تلفن همراه در معرض خطر قطعی قرار می‌گیرد.
در چنین شرایطی که برخی موفعیت فعلی را با جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی مقایسه می کنند، آمریکا نگران است که تسلط بر بازار 5G، نقطه عطفی برای برتری فناوری چینی ها باشد که می تواند موقعیت ژئوپلتیک قرن بیست و یکم را تعریف کند.
هواوی، بزرگترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی در جهان گفته است که ایالات متحده می خواهد جلوی رشد این شرکت را بگیرد زیرا هیچ شرکت آمریکایی نمی تواند چنین تکنولوژی را با قیمت های رقابتی این شرکت ارایه کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه