کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۵ اسفند

Broadcom به طور رسمی تلاش‌ها برای تصاحب رقیب خود، Qualcomm را متوقف کرد، آن هم پس از اینکه رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ با اشاره به خطرات امنیت ملی انجام این معامله را متوقف کرد.
این شرکت در بیانیه‌ای گفت: اگرچه ما با این نتیجه نا امید می‌شویم، اما Broadcom با این درخواست موافقت می‌کند. این اقدام رسیدن به پایانی رسمی برای ماه‌ها مبارزه‌ی طولانی است که می‌توانست تبدیل به بزرگترین معامله‌ی تاریخ صنعت فناوری شود.
این عقب‌نشینی به حرکت بسیار جاه طلبانه‌ی Hock Tan، مدیرعامل Broadcom برای ساختن امپراتوری تراشه پایان داد. در چندین سال گذشته این شرکت با رهبری خود منجر به تزریق 400 میلیارد دلار در صنعت نیمه هادی‌ها از طریق یک رشته معاملات شده است.
Broadcom در نوامبر پیشنهاد خرید Qualcomm را داد که مکررا از طرف این شرکت رد شده بود. در بررسی این معامله توسط کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده که خریدهای تجارت‌های آمریکایی توسط سرمایه‌گذاران خارجی را بازبینی می‌کند، کمیته‌ی بازبین اعلام کرد معامله‌ی بین این دو شرکت با تهدیدهای امنیت ملی در ارتباط است، بنابراین وزارت خزانه‌داری در نامه‌ای به هر دو شرکت در تاریخ 12 مارس اعلام کرد که ترامپ توصیه‌ی این کمیته را پذیرفته است و روند انجام معامله را متوقف کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه