کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد

شرکت طراح تراشه‌ی کامپیوتری ARM مستقر در بریتانیا و متعلق به SoftBank موافقت خود را برای خرید Treasure Data، شرکت تحقیقاتی داده که در ایالات متحده‌ی آمریکا قرار دارد، اعلام کرد.
طبق اخبار منتشر شده، Treasure Data احتمالا به قیمت خرید ۶۰۰ میلیون دلار واکنش نشان می‌دهد. سخنگوی ARM از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. نماینده‌ی Treasure Data هم که از وی خواسته شد در این موضوع  توضیحی بدهد، پاسخ صریحی نداد.
این خرید بخشی از تلاش ARM در عرصه‌ی اینترنت چیزها است. در ماه ژوئن، این شرکت تصاحب Stream Technologies را اعلام کرد؛ شرکتی مستقر در گلاسکو که ارتباطات دیوایس‌های اینترنت چیزها را بهبود می‌بخشد. Masayoshi Son، مدیر اجرایی SoftBank گفته بود: "شرکتش در سال ۲۰۱۶ و با قیمت ۳۲ میلیارد دلار، ARM مستقر در انگلستان را خرید، این شرکت علاقمند به سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، خودروهای خودران، اینترنت چیزها، رباتیک و به اشتراک‌گذاری خودرو است."
بر اساس اطلاعاتی از بلومبرگ، این شرکت در سال گذشته حدود ۳۴ میلیارد دلار معاملات را اعلام کرده است و در حال سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری از طریق ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌ی Vision Fund است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه