امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي

بر اساس یافته‌های جدید، وجود نقص در تراشه‌های طراحی شده‌ی اینتل، سازندگان سیستم‌عامل‌ها را وادار به به‌روزرسانی کرنل‌ها و دیگر اجزا نرم‌افزاری برای رفع این مشکل می‌کند. تغییراتی که بنا بر گزارش‌ها در کاهش عملکرد دستگاه‌ها تا بیش از 30 درصد اثرگذار می‌باشند.
بر طبق گزارشی از The Register، این نقص امنیتی به برنامه‌های کاربردی اجازه‌ی سطح خاصی از دسترسی را به داده‌های حافظه‌ی محافظت شده‌ی کرنل می‌دهد که می‌تواند شامل هر چیزی باشد؛ از کلمه‌ی عبور گرفته تا کلیدهای برنامه‌ها و حافظه‌های ذخیره شده. این آسیب‌پذیری در سخت‌افزار Intel x86 که در طول یک دهه‌ی گذشته تولید شده، وجود دارد و شامل پردازنده‌های گذشته و حال حاضر Macs می‌گردد. این درحالی است که جزئیات مربوط به این اشکال تا زمان تعمیر سیستم‌عامل‌های اصلی چون Windows و Linux پوشیده بود.
مسئله این است که با به‌روزرسانی این میان‌افزار، Intel قادر به حل این حفره‌ی امنیتی نیست، پس از سازندگان سیستم‌عامل‌ها همچون Microsoft و Apple خواسته تا خودشان تعمیرات را انجام دهند و در عوض، کاربران می‌توانند پردازنده‌ای که این مشکل را ندارد، خریداری کنند.
بنابر گزارش‌ها، Microsoft در حال آماده شدن برای عرضه‌ی تعمیرات برای Windows در انتشار Patch Tuesday بعدی است، با به‌روزرسانی که در اوایل هفته‌ی بعد ارائه می‌کند. در همین حال، برنامه‌نویسان Linux هم تصمیم گرفته‌اند تا حافظه‌ی کرنل سیستم را به طور کامل از فرایندهای سیستمی با استفاده از Kernel Page Table Isolation جدا نمایند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه