تکنولوژی
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

هنگامی که ماه گذشته بیان شد WhatsApp می‌خواهد اطلاعات آنلاین برخی کاربرانش را با Facebook، شرکت مادرش، به اشتراک بگذارد، بسیاری از کاربران به دلیل نقض حریم خصوصی دیجیتال خود اعتراض کردند. حال، بخش دولتی آلمان نیز به چنین نتیجه‌ای رسیده است.
مسئول حفاظت اطلاعات شهر هامبورگ، روز سه‌شنبه به Facebook دستور داد به جمع‌آوری و ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران آلمانی WhatsApp، پایان دهد. این ارگان همچنین از این سرویس خواسته است تمامی اطلاعات ۳۵ میلیون کاربر آلمانی WhatsApp را که از آن خارج شده است را پاک نماید.
به گفته‌ی مسئولان حفاظت اطلاعات شهر هامبورگ، Facebook می‌تواند در سرویس‌های داخلی و متعلق به خود، حساب‌های کاربری را به یکدیگر متصل کند، اما پیش‌تر بایستی از کاربران اجازه گرفته شود. کاری که در این مورد صورت نگرفته است.
Facebook در روز سه‌شنبه اعلام داشت که چنین دستوری را دریافت کرده است و قصد دارد تا رفع کامل نگرانی‌ها با سازمان‌های ذی‌ربط همکاری‌های لازم را داشته باشد. این نقض امنیتی از آنجا شروع شد که WhatsApp در سال ۲۰۱۴ و به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری شد و شرکت Facebook تلاش کرد تا ارتباط داده‌ای و کاربردی بیشتری بین شبکه‌ی اجتماعی خود و سرویس WhatsApp ایجاد کند. به همین دلیل به دنبال راه‌کارهایی چون امکان برقراری تماس مستقیم کسب‌وکارها، با استفاده از سرویس پیام‌رسان WhatsApp را مهیا ساخته بود.
بیش از هر منطقه‌ی دیگری، اروپا از  نحوه‌ی دسترسی شرکت‌های تکنولوژی بزرگ آمریکایی به داده‌های دیجیتالی کاربران جلوگیری به عمل آورده است. به طور مثالی دیگر، اتحادیه اروپا در مقابل قوانین شرکت‌هایی چون Google و Facebook که ناقض قوانین حریم خصوصی این اتحادیه بوده است، واکنش نشان داده‌اند.

برچسب هاfacebookWhatsApp
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

امکان ارسال پیام مستقیم در توییتر امکان پذیر شد