سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ خرداد

اخیرا تحقیقات IBM اظهار کرده که می‌تواند قانون Moore را در مسیر یک تراشه‌ی اولیه‌ی 5 نانومتر جدید حفظ کند. Globalfoundries خبر بهتری برای تمام طول عمر صنعت تراشه دارد و آن یک کارخانه‌ی تولید تراشه‌های 7 نانومتری جدید است.
صنعت نیمه‌هادی‌ها به سمت مینیاتوری شدن و تولید تراشه‌های کوچکتر که منجر به سریع‌تر، ارزان‌تر و مصرف کمتر انرژی آن‌ها می‌گردد، پیش می‌روند. تاکنون این فشار برای پیشرفت قانون Moore را تائید کرده است. این مفهوم توسط مدیر بازنشسته ی Intel، آقای Gordon Moore در سال 1965 گفته شد، در این سال او اظهار کرد که در هر سال تعداد ترانزیستورهای هر تراشه دو برابر خواهد شد. از آن زمان قانون Moore این صنعت را در یک درآمد پایدار از نوآوری هدایت کرد.
تراشه‌های 5 نانومتری IBM یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با تراشه‌های 10 نانومتری امروزی هستند. Globalfoundries گفت که فناوری تولید تراشه‌های 7 نانومتری FinFET از نیمه‌ی اول سال 2018 آماده خواهد بود و تراشه‌هایی که مبتنی بر این تکنولوژی ارائه می‌شوند 40 درصد افزایش عملکرد را به همراه خواهد داشت. این امر منجر به پردازش‌های بهتر گوشی‌های همراه، خدمات رایانش ابری و زیرساخت‌های شبکه می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه