سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

طبق اطلاعات منتشر شده از منابع نزدیک به شرکت Huawei، این شرکت تجربه‌ی بسیار سختی را برای ورود به بازار آمریکا داشته است. این تنها کل ماجرا نیست، شایعاتی نیز در خصوص توافق این شرکت با Google جهت تولید گوشی‌های این شرکت در سال ۲۰۱۶ نیز در مقطعی وجود داشته است. توافق زمانی به‌هم خورد که Huawei با درخواست Google مبنی بر عدم وجود لوگواش بر روی گوشی، مخالفت کرد. اما کل داستان نیز به اینجا ختم نمی‌شود.
در سال ۲۰۱۵، Huawei با Google برای تولید Nexus 6P به توافق رسید. شاید شما هم متوجه شده باشید که سری‌های 6P و 5X بیشتر از سری‌های قبلی Nexus مورد تبلیغ قرار گرفتند. این گوشی‌ها وارانتی مخصوصی داشتند و حتی Google اقدام به سرمایه‌گذاری این گوشی‌ها برای پروژه‌ی Fi MVNO نمود. این را به همراه تغییر نام Nexus به Pixel، می‌توان نشانه‌ی آن دانست که 6P و 5X محصولات حالت گذار بوده‌اند. به عبارت دیگر، تنها نقش تست‌کننده‌ی شرایط بازار را ایفا کرده‌اند. همکاری Huawei و Google بسیار فراتر از تنها تولید 6P در نظر گرفته می‌شد.
هدف Huawei از همکاری با Google، ورود به بازار آمریکا و کار با اپراتور Verizon بود. اما گفت‌وگوهای Google با اپراتورهای آمریکایی به نتیجه نرسید و طبیعتا Huawei در تولید Nexus 6P نتوانست به هدف خودش برسد. پس از آن Google پیشنهاد ساخت سری جدید گوشی‌هایش را اما با شرط عدم وجود لوگوی این شرکت داد. پیشنهادی که به مذاق Huawei خوش نیامد. البته Huawei می‌توانست از لوگوی خود بگذرد اما همکاری با Verizon را داشته باشد. چرا که سری جدید گوشی‌های Google که توسط HTC تولید می‌گردد قرار است با اپراتور Verizon فروخته شود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مشخصات کاملNexus 6P گوگل منتشر شد