تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۳ اسفند

ما سالهاست که آن را مشاهده میکنیم . iMac, iPod, iPad - پیشوند همیشه حاضر I از زمان تولید iMac  در سال 1998 همه ی محصولات را نشانه گذاری کرده است . ولی چرا؟ معنی آن چیست ؟
این اواخر اینترنت پر است از آدم هایی که میخواهند بدانند I اپل به چه معناست. در یک رویداد اپل در سال 1998 ، استیو جابز iMac را معرفی کرد و ربط بین I و mac را توضیح داد . او گفت " iMac  محصول هیجان اینترنت و سادگی مکینتاش است . ما اولین نفر از مشتریان را در نظر میگیریم که به ما بگوید یک کامپیوتر میخواهد که میتواند خیلی ساده و سریع با آن به اینترنت دسترسی داشته باشد . "
در سال 1998 ، I در iMac نشانگر اینترنت بود . جابز این بیانیه ها را دنبال کرد و بیشتر توضیح داد که iMac نشانه ی چیست : در کنار اینترنت ، این پیشوند اپل نشانگر individual ( انفرادی ) ، instruct  ( آموزش ) ، inform ( اطلاع رسانی ) و inspire ( الهام بخشیدن ) است . از آن زمان I به معنی فراتر از اینترنت اطلاق پیدا کرد ، زمان که اپل در حال نام گذاری iPod اورجینال بود احتمالا اصلا به فکر اینترنت نبود .
زمان که iPhone در سال 2007 معرفی شد ، یکی از سه عضو کلیدی اش ارتباطات اینترنتی بود ، که I را به معنی اورجینال اینترنت باز میگرداند . ( دو عضو دیگر موزیک و تماس تلفنی هستند ) . از آن زمان ، تقریبا هر دستگاهی شکلی از اینترنت را در خود دارد و I معروفش را که برند اپل را معرفی میکرد از دست داده است . اما همانطور که اپل به بازار های دیگر توسعه پیدا میکند مانند ساعت هوشمند و تلوزیون ، پیشوند معروفش کنار گذاشته میشود . به جای iwatch یا itv ، ما ساعت اپل و تلوزیون اپل داریم ، شاید چون دیگر دلیلی ندارد بدانیم وسایلمان با اینترنت وصل میشود ، این چیزی است که انتظارش را داریم .


برچسب هاiTunesiPodiPhoneiMac
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

"ویروس شرودینگر" تهدیدی برای دستگاه های اپل