سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ آذر

Microsoft ممکن است یکی از چند غول بزرگ تکنولوژی مصرف‌کننده‌ی دنیا باشد که اسپیکر صوتی هوشمند ندارد، اما این بدان معنا نیست که این شرکت دست روی دست گذاشته تا بازار را به رقیبانش واگذار کند. بر اساس گزارشات جدید، Windows 10 به زودی قابلیت Home Hub را دریافت خواهد کرد که می‌تواند با استفاده از نفوذ رایانه‌های شخصی، به رقابت با دو پلتفرم Amazon Echo و Google Home بپردازد.
با ویژگی Home Hub در اصل نوعی سیستم دسکتاپی مشترک و بی نیاز به login خواهید داشت که اطلاعات خانوادگی نظیر تقویم و لیست خرید را با اعضایش به اشتراک می‌گذارد و می‌تواند به کامپیوتر مرکزی خانه‌ی هوشمند افراد نیز بدل شود. این امر می‌تواند کنترل دستگاه‌های متصل را ساده‌تر کند و همانطور که احتمالا پیش‌بینی کرده‌اید بیشتر از یک دستیار صوتی هوشمند Cortana عمل خواهد کرد.
در Home Hub، دستیار Cortana هم به محتوای اشتراک‌گذاری شده دسترسی دارد و هم به تمام کاربرانی که به سیستم ورود پیدا کرده‌اند. لازم به ذکر است، این قابلیت ممکن است یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دستگاه‌هایی نظیر Google Home را از میان بردارد. این گجت‌ها غالبا از اکانت یک کاربر پشتیبانی می‌کنند اما سیستم‌های پشتیبانی‌کننده از ویژگی Home Hub، سازگاری بیشتری با Cortana خواهند داشت؛ به عنوان مثال می‌توانید فرامین صوتی خود را از مسافت بیشتری مطرح کنید و یا صرفا با استفاده از صدایتان کامپیوتر را روشن نمایید. علاوه بر این، سیستم‌های مجهز به Home Hub می‌توانند با استفاده از حسگرهای نوری و حرکتی مختلف، ورود افراد به داخل یک فضا را تشخیص دهند.
طبق گزارشات، این قابلیت جدید قرار است از طریق سه به‌روز‌رسانی مهم Windows 10 در سال ۲۰۱۷ در اختیار کاربران قرار گیرد.

برچسب هاCortanaMicrosoft
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10