سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

به گزارش سایت WinFuture، کمپانی Qualcomm قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی و در اوایل سال ۲۰۱۹، نسل جدیدی از تراشه‌های Snapdragon 1000 را به بازار عرضه کند. توسعه‌دهندگان کمپانی نیز به‌ طور خاص بر روی لپ‌تاپ‌های جمع‌وجور و قابل‌ حمل در نسخه‌ی ویژه‌ی Windows 10 برای پردازنده‌های ARM تمرکز خواهند کرد.
در پردازنده‌های Qualcomm، توان TDP، در حدود ۶.۵ وات به‌ عنوان شاخص در نظر گرفته‌ شده است. در نتیجه با افزایش بیشتر دما در پردازنده، سیستم‌های خنک‌کننده‌ی دستگاه فعال خواهند شد و گرمای اضافی را پراکنده خواهند کرد. با چنین میزانی در TDP، این شرکت قادر خواهد بود با پردازنده‌های «بدون فن» Intel Core M و دیگر حاکمان بازار رقابت کند.
کمپانی ASUS در حال حاضر مشغول به همکاری با Qualcomm است. این دو کمپانی قصد دارند تا با همکاری، اولین دستگاه جهان مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 1000 را تولید نمایند. به‌ احتمال‌ زیاد، این محصول یک لپ‌تاپ یا رایانه‌ی هیبریدی ۲ در ۱ خواهد بود. این دستگاه هم‌اکنون با کد Primus نام‌ برده می‌شود.
دسامبر ۲۰۱۷ بود که Qualcomm همراه با ASUS و HP نخستین لپ‌تاپ خود را با تراشه‌ی Snapdragon 835 و سیستم‌عامل Windows 10 برای پردازنده‌های ARM معرفی کرد. باید به این نکته اشاره کرد که این محصول در عملکرد باتری فوق‌العاده نیست اما به لطف بهره‌وری انرژی لپ‌تاپ با معماری ARM، با یک‌بار شارژ می‌توان انرژی مورد نیاز برای ۲۰ ساعت کار با لپ‌تاپ را ذخیره کرد. علاوه بر این، محصول مجهز به عملکرد فوری «آماده‌به‌کار شدن» را همانند گوشی‌های هوشمند می‌باشد. گفتنی است بر طبق شایعات، کمپانی Apple نیز قصد دارد تا معماری ARM را بر روی پردازنده‌های لپ‌تاپ خود پیاده‌سازی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه