گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

کمپانی مشهور آمریکایی Apple، مجددا از سوی کمپانی کوالکام به نقض اختراع متهم شده است. این کمپانی که تولید کننده‌ی تراشه های قدرتمند کامپیوتری است امروز برای چندمین بار شکواییه ی خود را تنظیم و به دادگاه ارسال کرده است. البته وکلای Apple نیز بیکار ننشسته اند و شکایت متقابلی را از این کمپانی به دادگاه ارائه داده اند. مشخص نیست این دعوا چه زمانی و چگونه خاتمه یابد اما مطمئنا قطع همکاری دو شرکت را به دنبال خواهد داشت.
بر اساس موارد ادعا، Qualcomm شرکت Apple را به نقض 5 اختراع متهم کرده است. این موارد شامل بهره وری و مدیریت انرژی در پردازنده های اسنپدراگون 800 و 820،  انتقال داده ها از طریق شبکه های تلفن همراه، آپدیت تصاویر از طریق داده ها بر اساس عمق رنگ و علاوه بر این کنترل قدرت در بازار متهم می‌کند.
اپل نیز با ارائه ی پرونده ی مشابه دیگری مدعی می شد که این موارد با آنچه از کوالکام می خواسته تفاوت داشته است و هم اکنون به دنبال دریافت خسارت از این کمپانی است. لازم به ذکر است در حال حاضر شواهد غیرقابل انکاری از نقض اختراع ثبت شده توسط تولید کننده پردازنده های کامپیوتری، در سه محصول اخیر iPhone 7, iPhone 8 و iPhone Х وجود دارد.
Qualcomm به دادگاه ایالات متحده نیاز دارد تا Apple را از فروش کلیه ی دستگاه های فوق منع کند و همچنین از مدیران آن به دلیل نقض حقوق ثبت اختراع غرامت دریافت نماید. نمایندگان رسمی غول تکنوژی Apple هنوز هیچگونه اظهار نظری در مورد طرح Qualcomm ارائه نکرده اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه