امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير

Electronic Frontier Foundation با بررسی عملکرد 26 کمپانی اینترنتی، چگونگی همکاری آن ها با دولت و نحوه ی ارائه ی اطلاعات به آن ها را زیر نظر گرفت. در این بین WhatsApp کمترین امتیاز را دریافت کرده است. سازمان EFF عهده دار حمایت از حقوق شهروندان در فضای مجازی است و هر سال با انجام ارزیابی، عملکرد بزرگترین شرکت های اینترنتی و رتبه بندی از بهترین تا بدترین در زمینه ی محافظت از کاربران در برابر دولت را ارائه می کند.
در آخرین رتبه بندی، فعالیت های 26 شرکت در سال 2016 مورد مطالعه قرار گرفته است. با توجه به این  پژوهش، شرکتهای نرم افزاری Adobe، Dropbox ، Lyft، Wordpress  و Uber مطابق با تمام قوانین محافظت ازحریم خصوصی کاربران عمل می کنند و از دسترسی غیر مجاز به داده های شخصی کاربران توسط دولت جلوگیری می کنند.
در نتیجه می‌توان گفت این پیام رسان کاربران خود را گارانتی نمی‌کند. WhatsApp تنها 2 امتیاز از 5 امتیاز را در این آزمون دریافت کرد. این شرکت به کاربران خود در مورد همکاری با دولت را اذعان و محافظت در برابر دسترسی به داده ها را تضمین نمی‌کند. کارشناسان میزان پایبندی به قوانین را بر اساس چند معیار تخمین می‌زنند:  شفافیت و همکاری با دولت؛ ممنوعیت انتقال داده های شخصی به اشخاص ثالث، بررسی قانونی بودن درخواست سری سازمان اطلاعاتی آمریکا و شاخص های دیگر که در مجموع پنج امتیاز خواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه