ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ آذر

بنابر اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از چهاردهم آذرماه طرح رجیستری آغاز می شود و فرآیندهای موجود در آن، از این تاریخ برای گوشی های اپل لازم الاجرا است. در نتیجه خریداران باید دقت کنند که محصول غیر رجیستر شده دریافت نکنند. البته قبل از خرید باید چند نکته را در مورد طرح ریجستری متذکر شد.
بر اساس این طرح هر گوشی تلفن همراهی که وارد کشور می‌شود با یک کد منحصر به فرد دارای هویت می‌شود. بر این اساس در هنگام خرید باید ابتدا اصالت دستگاه بررسی شود. خریدار باید برای استعلام اصالت، شناسه ی 15 رقمی IMEI (بدون هرگونه خط تیره، ممیز و غیره) را که بر روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است، به شماره ی 7777 پیامک کند یا با استفاده از کد دستوری #7777* از اصالت دستگاه اطمینان حاصل نماید.
همچنین باید توجه شود که پیامک دریافتی برای دستگاه حتماً با سرشماره ی HAMTA ارسال شده باشد. اگر پیامکی با سرشماره دیگری در جواب ارسال شد، جعلی است و به هیچ عنوان قابل استناد نیست. بعد از اطمینان از اصالت تلفن همراه که نشان‌دهنده ی قانونی بودن و همچنین استاندارد بودن آن است، می‌توان تلفن همراه مدنظر را خریداری کرد. همتا، نام سامانه ی طرح ثبت تلفن همراه است که از طریق درگاه‌های اینترنتی، کد دستوری و پیامکی قابل دسترسی است. رمز سامانه ی همتا با هدف احراز هویت فرد در استفاده از برخی قابلیت‌ها مانند انتقال مالکیت درنظر گرفته شده است.
سپس گوشی شما باید در شبکه ی اپراتوری فعال شود. برای این کار لازم است کد فعال‌سازی 6 رقمی بر روی جعبه را وارد نمایید. علاوه بر این حتما از فروشنده فاکتور خرید را با درج IMEI دستگاه بر روی فاکتور و مهر و امضای فروشنده دریافت نمایید.

چگونه IMEI گوشی را ببنیم؟
شناسه‌ی IMEI بر روی تمامی دستگاه‌ها به‌ صورت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و فیزیکی نصب و درج می‌شود. علاوه بر این با شماره‌گیری کد #06#* نیز این عدد بر روی صفحه نمایش تلفن همراه، نمایش داده می‌شود. گوشی‌های دو سیم‌کارته، دارای دو شناسه ی IMEI و گوشی‌های چند سیم کارته دارای چند IMEI هستند. حتما دقت کنید، دو یا چند شناسه ی استعلام شده توسط شما، با اعداد معرفی شده بر روی جعبه‌ی گوشی مطابقت داشته باشد.

چند نکته را رعایت کنیم
در صورت گم‌شدن کد فعال‌سازی، لازم است به شرکت گارانتی‌کننده دستگاه مراجعه شود. توصیه می‌شود از شناسه ی IMEI مراقبت شود و این شناسه در اختیار دیگران قرار نگیرد.
در صورت نیاز به تعمیر دستگاه، حتماً از عدم تغییر شناسه IMEI بعد از تعمیر دستگاه، اطمینان حاصل شود و از نصب اپلیکیشن‌های مشکوک که مشخصات اصلی گوشی را تغییر می‌دهند، پرهیز شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه