گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ فروردين

گوگل با جریمه‌ی ضد تراست جدیدی از جانب اتحادیه‌ی اروپا به مبلغ ۱.۵ میلیارد یورو مواجه است. Margreth Vestager، کمیسر ضد تراست اتحادیه‌ی اروپا در کنفرانس مطبوعاتی گفت، این غول فناوری با سو استفاده از موقعیتش، مشتریان تجارت AdSense خود را وادار به امضای قراردادی می‌کرد حاکی از اینکه آن‌ها پخش تبلیغات موتورهای جستجوی رقیب گوگل را نمی‌پذیرند. Vestager گفت: "این سو رفتار بیش از ۱۰ سال در حال اجرا است و به دیگر شرکت‌ها امکان رقابت در زمینه‌ی نوآوری‌ها را نداده است."
این سومین جریمه‌ی سنگینی است که اتحادیه‌ی اروپا در این سال‌ها بر ضد گوگل وضع کرده است. گوگل سال گذشته به علت سو بهره از سلطه بر بازار موبایل،۴.۲ میلیارد یورو جریمه شد، سال پیش از آن نیز ۲.۴ میلیارد یورو به خاطر دستکاری در نتایج جستجوی خرید جریمه شد. در حال حاضر، گوگل برای هر دو مورد درخواست تجدید نظر داده است.
با احتساب جریمه‌ی جدید، مجموع جریمه‌های گوگل از طرف اتحادیه‌ی اروپا به ۸.۲ میلیارد یورو (۹.۳ میلیارد دلار) رسید. جریمه‌ی سوم گوگل کمتر از دو مورد قبل است، زیرا گوگل فعالانه با کمیسیون اروپا برای تغییر سیاست‌های AdSense خود پس از اعلام آن توسط اتحادیه‌ی اروپا در سال ۲۰۱۶ همکاری می‌کند.
اجرای این سیاست گوگل به سال ۲۰۰۶ بر می‌گردد. سپس، گوگل شروع به فروش AdSense برای محصول Search به مشتریانش کرد. این به خرده‌فروشان و روزنامه‌ها اجازه  می‌دهد جعبه‌ی جستجوی گوگل را داخل وب‌سایت‌هایشان قرار دهند. وقتی بازدیدکنندگان این جعبه‌ی جستجو را بازدید می‌کردند، گوگل تبلیغات را به آن‌ها نشان می‌داد و سهمی از پول تبلیغات را به صاحبان وب‌سایت‌ها پرداخت می‌کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه