ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در اولین نشست مطبوعاتی خود از مشکلات کسب‌وکارهای نوپا گفت و در ادامه از برنامه‌ی این وزارتخانه برای حل این مشکلات خبر داد و اعلام کرد: «کسب کارهای نوپا در کشور با سه مشکل اساسی روبه رو هستند.»
به گفته‌ی او اولین و جدی‌ترین مشکل این شرکت‌ها به ثبت اولیه‌ی کسب‌وکارشان به عنوان یک شرکت باز می‌گردد و اینکه مانند یک شرکت با سابقه‌ی درگیر مسایل بیمه‌ای و مالیاتی می‌شوند. جهرمی اعلام کرد برای حل این مشکل در حال رایزنی با نهادهای درگیر مانند وزارت کار و سازمان امور مالیاتی هستند تا بتوانند این موانع را از پیش روی آنها بردارند.
او دومین مشکل شرکت‌های نوپا را جذب سرمایه عنوان کرد و گفت: «دولت هم برنامه‌ی مشخصی در این زمینه نداشته است و سرمایه‌گذاران خطرپذیر هم به دلیل سود کمی که ممکن است با آن مواجه شوند حاضر به ورود در این بازار نیستند.»
‏براساس گفته‌های وزیر ارتباطات کمیته‌ی ویژه‌ای برای اصلاح نظام سرمایه‌گذاری کسب وکارهای نوپا در وزارت ارتباطات تشکیل شده و به زودی گزارش ازخروجی این کمیته منتشر خواهد شد.
جهرمی چالش سوم شرکت‌های نوپا در کشور را موانع حقوقی دانست و اعلام کرد که این وزارتخانه با اصلاح قوانین مالکیت معنوی قدم‌های جدی برای حل این چالش برداشته است.
جهرمی در ادامه درباره‌‌ی وضعیت اجرای مرحله‌ی اول رجیسترینگ گفت: «مرحله‌ی اول این طرح به خوبی در حال اجراست و در گزارشی که هفته‌ی گذشته از رگولاتوری دریافت کرده‌ام ۶۰ درصد گوشی‌ها در شبکه‌ی مخابراتی مورد پایش قرار گرفته‌اند.»
به گفته‌ی او از هفته‌ی آینده مطابق با جزئیاتی که پیش از این اعلام شد رجیستری وارد فاز عملیاتی می شود.
جهرمی همچنین در واکنش به سوالی درباره‌ی استفاده از بیت‌کوین و پول مجازی درکشور گفت: «بیت‌کوین و در کل پول مجازی می‌تواند تحولات جدی در نظام پرداختی کشور ایجاد کند. در این زمینه بانک مرکزی در حال انجام مطالعات لازم است و ما نیز به دنبال استخراج مزایای استفاده از این نوع پول در کشور هستیم.»
جهرمی اعلام کرد که بحث استفاده از پول مجازی در کشور در حال حاضر تنها در مرحله‌ی مطالعاتی است و از این مرحله هنوز به پیش نرفته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه