ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

به گزارش ایلنا، مدیرکل ارزیابی امنیتی محصولات سازمان فناوری اطلاعات گفت: رمز ارز ملی تا زمانی که از طرف جامعه‌ی بین‌المللی تا حداقل جامعه هدف شما مورد پذیرش قرار نگیرد، هیچ چیزی را نمی‌تواند دور بزند.
محمدرضا فروزنده دوست اظهار داشت: کلیه‌ی بانک‌های دنیا، ارز دیجیتال را به عنوان پول نمی‌شناسند؛ چراکه پول حداقل دارای سه ویژگی است. یکی از ویژگی‌های پول این است که برای ذخیره‌ی ارزش استفاده شود. با توجه به اینکه نوسانات ارزهای دیجیتال فعلی بالاست، نمی‌توان آن‌ها را برای ذخیره ارزش استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ویژگی دیگر پول این است که به طور گسترده استفاده می‌شود، اظهار داشت: به صورت گسترده، یعنی بتوانیم بیت کوین یا ارزهای دیجیتال را در خرید و فروش معمولی به کار ببریم؛ یعنی بتوانیم حتی در خرید چای یا قهوه نیز پرداخت را با آن‌ها انجام دهیم اما این کار با بیت کوین و امثال آن زمان‌بر است و ۱۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد تا بیت کوین به حساب دیگری بیاید.
فروزنده دوست ادامه داد: سومین ویژگی پول این است که قابل اندازه‌گیری است. معنای این سخن این است که وقتی می‌گویید فلان کالا ۲ بیت کوین است، مشخص باشد ۲ بیت کوین یعنی چقدر. از آنجا که بیت کوین مدام بر مبنای دلار در حال نوسان و تغییر است، مقدار آن مشخص نیست. درنتیجه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که بیت کوین پول نیست. در ۲ ۳ همایش، کشورها بر سر این بحث کرده‌اند که آیا باید بیت کوین و ارز دیجیتال را کالا حساب کرد یا دارایی. آخرین جمع‌بندی گروه G20 این بوده که ارز دیجیتال را مثل اوراق مشارکت، سهام یا شمش طلا یک کالای با ارزش در نظر بگیرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه