ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان

به گزارش ایلنا، سید محمود سفار، رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت:‌ هر روز تاخیر در اجرای طرح رجیستری زمینه ساز ورود 30 تا 35 هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق به کشور است و حذف ارز مبادله‌ای، یکی از دلایل افزایش قیمت‌های تلفن همراه بوده است.
رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، هر روز تاخیر در اجرای طرح رجیستری را زمینه‌ساز ورود 30 تا 35 هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق به کشور توصیف کرد.
سید محمود سفار در نشست خبری و در جمع خبرنگاران افزود: 95 درصد تلفن‌های همراه موجود در بازار قاچاق و مابقی توسط اعضای انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک مساله‌ی کاملا اقتصادی است و با اجرای طرح ملی رجیستری می‌توان امیدوار بود از فعالیت قاچاقچیان تلفن همراه جلوگیری شود. نیاز امسال بازار تلفن همراه که تا حدودی نیز با رکود همراه بوده، 12 تا 15 میلیون دستگاه در سال است که با در نظر گرفتن قیمت متوسط 200 دلاری آن‌ها، بین 2.4 تا سه میلیارد دلار گردش مالی خواهد داشت.
سفار با بیان این که درآمد دولت 20 تا 25 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: 20 تا 25 هزار میلیارد ریال انتفاع دولت از اجرای طرح رجیستری خواهد بود و برای تحقق این مهم، دولت باید ساز و کاری منطقی به منظور حمایت از شرکت هایی که می خواهند پا در این عرصه بگذارند، داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه