ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از افتتاح چتر وای‌فای اینترنت در پارک‌ها و مکان‌های پرتردد شهر بوشهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: برای رفاه زندگی شهروندان که در بستر کالبدی شهر زندگی و تردد می‌کنند، ضمن کاهش هزینه های زندگی شهروندی‌ باید سرعت زندگی آنان را افزایش دهیم.
وی افزود: در همین راستا در کلیه پارک‌های سطح شهر بوشهر چتر وای فای گسترده شده است، این‌ کار نیاز به بستر‌سازی فناوری و ارتباطات دارد‌ و از این رو فضاهای عمومی و پر تردد و کلیه پارک‌های موجود در ساحل و سطح شهر شامل حال حمایت چتر عمومی خدمات رسانی فناوری اطلاعات می‌شوند.
سملیان اظهار کرد:‌ خدمات‌ چتر عمومی اینترنت می‌تواند جایگزین حمل و نقل و تردد فیزیکی شهروندان شده و از بسیاری از رفتارهای نابهنجار اجتماعی که در پی این ترددها رخ می‌دهد‌ جلوگیری کرده و در یک بستر هوشمندانه شهروندان با هم تبادلات سازنده داشته باشند. بر این مبنا فضاهای پر تردد شهری از جمله پارک‌ها در دستور کار قرار گرفت و این امر در بافت مرکزی شهر نیز توسعه می‌یابد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: با ایجاد این بستر برای بسیاری از شهروندان و گردشگران که در ‌بافت مرکزی تردد می کنند ضمن ارایه بسیاری از خدمات شهری امکان استفاده رایگان از فناوری و اینترنت فراهم می‌شود و حجم ۳۰۰ مگابایت اینترنت برای هر دستگاه موبایل و تبلت برای شهروندان پیش‌بینی شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه