امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ اسفند

هوش مصنوعی امنیت Google هوشمندتر ازآنچه بود، شده است. چراکه اکنون می‌تواند بدون درخواستی مبنی بر تیک زدن یک گزینه و یا حل معمایی ملالت‌بار پی به انسان و یا ربات بودن شما ببرد.
همه‌ی ما تاکنون با CAPTCHA برخورد داشته‌ایم، چالش‌هایی که درخواست می‌دارند کاراکترهایی را تایپ کنیم که به‌صورت تصاویری درهم و ناخوانا هستند (CAPTCHA مخفف جمله‌یCompletely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart می‌باشد). از آن هنگام که بات‌ها و اسپمرها مشکل‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند به نظر می‌رسد که حل CAPTCHA حتی برای افراد بالغ نیز سخت و سخت‌تر شده‌ است. هرچند که بگوییم آزردگی ناچیزی است اما بازهم نوعی رنجش محسوب  می‌شود.
سپس در سال 2014 بود که Google اعلام کرد از این به بعد reCAPTCHA در عوض یک چک باکس ساده معمایی را مطرح خواهد کرد. Google با تجزیه‌وتحلیل جنبه‌های مختلف و متنوع رفتارهای شما بر روی سایت، تشخیص می‌داد که آیا یک انسان هستید و یا خیر. برای مثال یک ربات برخلاف شما ممکن است که بر روی مرکز غیر فعال یک چک باکس کلیک کند. با رویت موردی مشکوک از شما درخواست می‌شد که به معمای ساده‌ای پاسخ دهید، اما در اکثر اوقات همان چک باکس ساده کفایت می‌کرد.
هم‌اکنون Google می‌گوید که هوش مصنوعی‌اش و یا آن‌طور که خود می‌نامدش، موتور تجزیه‌وتحلیل خطرات پیشرفته اش  خیلی خوب شده است و حتی دیگر به چک باکس نیز نیازی ندارد. reCAPTCHA بدون آنکه دیده شود به برخی از دکمه‌های موجود در سایت اختصاص می‌یابد و به‌طور مخفی به بررسی هویت شما به‌عنوان یک انسان می‌پردازد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه