ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۰ بهمن

به گزارش مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام نیاز پژوهشی خود در سامانه‌ی «عرضه و تقاضای پژوهش»، انجام پژوهش و بررسی میدانی در خصوص لایه‌ی هسته‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات را به پژوهشگران سپرد.
سامانه‌ی عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) راه‌اندازی شده است، امکان پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها را دنبال می‌کند. بر این اساس درخواست‌کنندگان و عرضه‌کنندگان پژوهش کشور می‌توانند با هدف افزایش بهره‌وری ملی و شبکه‌سازی میان نیازها و پژوهش‌ها، باهم ارتباط برقرار کنند.
در این زمینه شرکت ارتباطات زیرساخت موضوع نیاز به انجام پژوهش و بررسی میدانی در لایه‌ی هسته‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات را برای رسیدن به استفاده از تکنولوژی SDN (مجازی‌سازی عملکردهای شبکه‌ی نرم‌افزاری) از این طریق اعلام و برون‌سپاری کرد.
رشته‌ی تحصیلی مورد نظر در این فراخوان پژوهشی مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر اعلام شده و تسلط بر ابعاد و جوانب پروژه از جمله شروط این پروژه‌ی پژوهشی است.
موافقت قطعی انجام فعالیت‌های پژوهشی صادر شده توسط وزارت عتف یا معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سابقه‌ی انجام فعالیت‌های پژوهشی در لایه‌ی هسته‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات و مرتبط با موضوع پروژه‌ی پیشنهادی، از دیگر شرایط مدنظر است. در نهایت پس از بررسی پروپوزال، نوع و مبلغ حمایت از این طرح پژوهشی تعیین می‌شود.
معماری (SDN (Software Defined Networking رویکردی است که با عنوان مجازی‌سازی عملکردهای شبکه‌ی مکمل شبکه‌ی نرم‌افزاری تعریف می‌شود و با استفاده از آن عملکرد دیوایس‌های موجود در شبکه‌ی (مانند مسیریاب و سوئیچ) مجازی‌سازی می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه