امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۱ تير

کمپانی Apple اقداماتی را برای مقابله با هک گوشی های هوشمند کاربران با هدف بهبود امنیت تلفن های هوشمند تولید خود در برابر احتمال سرقت اطلاعات کاربران از طریق Wi-Fi انجام داده است. با این روش توسعه دهندگان توانسته اند آسیب پذیری سیستم عامل در برابر خطرات بالقوه را حذف نمایند.
در قدم اول متخصصین این کمپانی توانستند راه های دستیابی به اطلاعات کاربران را از طریق ارتباط از راه دور از بین ببرند. سپس آسیب پذیری های مربوط به تراشه ی Broadcom را که به هکرها اجازه ی ارتباط و کنترل گوشی هوشمند از طریق شبکه های بی سیم را می داد برطرف نمایند.
این خطا که با عنوان CVE-2017-9417 شناخته می‌شود، در آغاز ماه جولای کشف شد و فورا توسط کارشناسان برطرف گردید. همانطور که معلوم شده این مشکل در تراشه های SCM همانند 4354, 4358 و 4359 وجود دارد که در حال حاضر در ماژول Wi-Fi گوشی های هوشمند Apple، Google، LG، HTC و حتی Samsung به کار رفته است.
به گفته ی توسعه دهندگان با برطرف کردن این آسیب پذیری ها هکر ها را از هرگونه سوء استفاده از اطلاعات کاربران محروم خواهند شد. آنها برای جلوگیری از این امر و ارتقاء سیستم های امنیتی کاربران توصیه می کنند، هرچه زودتر نسبت به دریافت نسخه ی به روزرسانی این سیستم عامل اقدام نمایند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه