اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

Signal، یک سرویس پیام‌رسان رمزنگاری شده‌ی شرکت Open Whisper Systems، نسخه‌ی دسکتاپ خود را منتشر ساخت. این برنامه‌ی رایگان که توسط Edward Snowden و متخصصین امنیتی چون Matt Green و Bruce Schneier به دلیل رمزنگاری بالای آن، مورد تحسین قرار گرفته است، مدت‌های زیادی است که نسخه‌ی پلتفرم‌های iOS و Android آن انتشار یافته است. شیوه‌ی رمزنگاری موجود در این برنامه نیز در سرویس‌های پیام‌رسان مشهوری چون Facebook Messenger و WhatsApp به‌کار گرفته شده است. نسخه‌ی دسکتاپ Signal در گذشته موجود نبوده و این نسخه برای کاربرانی که بخواهند همواره بین سیستم موبایل و رایانه‌ی دسکتاپ‌شان جابه‌جا شوند، بسیار مهم به نظر می‌رسد.
این شرکت پشتیبانی از نسخه‌ی دسکتاپ را برای کاربران Android از تاریخ آوریل و از امروز برای کاربران iOS مهیا نموده است.
اما این کار می‌تواند مشکلات امنیتی نیز در پی داشته باشد. چرا که کلید رمزنگاری نشده بایستی در برنامه‌ی هرکدام از این پلتفرم‌ها قرار بگیرد. Apple برای رفع این مشکل به ازای هر دستگاه، از یک کلید منحصر به فرد بهره برده است. اما Signal بیان کرده است که از روش پیچیده‌تری استفاده می‌کند. به این صورت که کاربران تمام دستگاه‌ها، یک کلید شناسایی هویت دارا هستند.
نسخه‌ی دسکتاپ این برنامه تنها بر روی مرورگر Chrome قابل استفاده است. موردی که شاید به مذاق خیلی از کاربران خوشایند نباشد.

برچسب هاmessagingSignal
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سیگنال وای فای بهتری دریافت کنید : 5 راهنمایی برای بهتر کردن وای فای خانه