امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

به گزارشی از متخصصین لابراتوار کسپر اسکی، ویروس جدید Trojan.AndroidOS.Dvmap.a از طریق دانلود برنامه های فروشگاه Google Play، وارد گوشی های هوشمند اندرویدی می شود. در حال حاضر 50 هزار دستگاه تلفن همراه به این ویروس آلوده شده است.
تا پایان ماه مارس 2017، توسعه دهندگان اقدام به به روزرسانی و پاک سازی برنامه های موجود دراین فروشگاه کردند، اما مدت زمانی طول نکشیده که برنامه های این فروشگاه مجددا به ویروس های مخرب آلوده شده است. اصول عملکرد این ویروس بسیار ساده است: به گوشی های هوشمند نفوذ می کند، سیستم عامل را روت می کند، و این امکان را برای هکر فراهم می کند تا اپلیکیشن ها را بدون اجازه ی قانونی صاحب گوشی دانلود و نصب نماید.
علاوه بر این این ویروس های تروجان از طریق دو کتابخانه ی سیستمی در هسته ی اندروید به نام های libdmv.so و یا libandroid_runtime.so دارای آثار مخربی بر روی گوشی کاربران ایجاد خواهد کرد. به گفته ی کارشناسان ویروس Trojan.AndroidOS.Dvmap.a، اولین ویروسی است که امکان تزریق کد را داراست. در حال حاضر تنها راه از بین بردن این ویروس، ریست کامل سیستم است. اما متخصصین این لابراتوار به کاربران پیشنهاد می کنند، حدالامکان از نصب برنامه های ناشناخته از فروشگاه گوگل خودداری کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه