موبایل و تبلت
حمید رضا مازندرانی۰:۵۶ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ شهريور

همین چند ساعت پیش کمپانی اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، آخرین مدل گوشی های هوشمند خود را رونمایی کرد. این دو گوشی بسیار شبیه مدل قبلی هستند و شاید در تاریخ اپل این کمترین تغییرات یک گوشی جدید نسبت به مدل قبلی آن باشد. البته این طور هم نیست که هیچ تغییری رخ نداده باشد.


باندهای آنتن که در مدل های قبلی در عقب گوشی قرار داشتند، در مدل جدید با دقت بیشتری طراحی شده اند و به لبه های گوشی چسبیده اند، که به اپل اجازه داده دوربین بزرگتری در عقب دستگاه جاسازی نماید. برای اولین بار در تاریخ گوشی های اپل، دو مدل جدید ضد آب و ضد رطوبت هستند و تا استاندارد IP67 را پشتیبانی می نمایند، بدین معنا که در برابر پاشیدن آب مقاوم هستند اما در برابر شناور شدن در آب خیر.


مطابق انتظارات پورت هدفون دیگر وجود ندارد اما یک اسپیکر استریو اضافه شده است. دکمه Home نیز حذف شده، اما ظاهر آن به همراه یک حسگر اثر انگشت روی آن باقی مانده تا کاربر گمان کند این دکمه وجود دارد.


آیفون 7 و 7 پلاس به آخرین نسخه از تراشه روی چیپ (SoC) شرکت اپل مجهز هستند: A10 Fusion. البته مطابق معمول اپل جزییاتی از کارایی این تراشه ارایه نکرده اما می گوید که 64 بیت است و چهار هسته دارد که دو تای آن توان بالا و دوتای دیگر توان پایین است (به جهت افزایش عمر باتری). ظاهراً طول شارژ باتری هر دو مدل جدید یکی دو ساعت از مدل های 6 و 6 پلاس بیشتر است.


در زمینه دوربین بهبود آن چنان زیادی رخ نداده است. هم اکنون به این اشاره بسنده می کنیم که دوربین FaceTime HD در جلوی گوشی 5 تا 7 مگاپیکسل توانایی تصویربرداری دارد.


همان طور که گفتیم جک هدفون حذف شده و این برای خیلی ها می تواند ناراحت کننده باشد. به هر حال قرار است که آینده پخش صوت از روی گوشی به صورت بیسیم باشد. با این حال یک آداپتور برای چک 3.5 میلیمتری نیز در داخل بسته محصول گنجانده شده است. در همین راستا خود اپل اقدام به حذف پورت هدفون را شجاعانه و به نفع کاربران توصیف کرده است.


اگر تمایل به خرید دارید، از همین حالا پیش سفارش دهید تا در حدود یک هفته آینده (البته در آمریکا) تحویل شما گردد. قیمت آیفون 7 از 650 دلار شروع می شود و قیمت آیفون 7 پلاس نیز از 770 دلار شروع می شود.







دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بررسی اولیه‌ی جدیدترین اعضای خانواده‌ی اپل؛ iPhone 7 و iPhone 7 Plus