ترفند و آموزش
دنیا شکوهی۱۱:۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

برای خرید لپ تاپ به بازار رفته اید؟ بهترین زمان را انتخاب کرده اید.
ما در حال حاضر به بهترین زمان برای خرید لپ تاپ رسیده ایم. دلایل آن:
ما بر روی سراشیبی معاملات لپ تاپ و کامپیوتر شخصی قرار داریم.

نیازهای خود را بدانید

داشتن لپ تاپ آخرین مدل بسیار وسوسه انگیز است. اما قبل از خرید باید به خوبی بدانید که به چیز نیاز دارید. آیا زیاد سفر می کنید؟ سرکار از لپتاپ استفاده میکنید؟ ویدیو 4K ادیت میکنید؟ در تختخواب فیلم تماشا میکنید؟
یک لیست درست کنید، برای خود یک نقشه بریزید، با شریکتان،والدینتان، یا حیوان خانگیتان مشورت کنید. اما مطمئنا شوید که چگونه از لپ تاپتان استفاده خواهید کرد. هیچ نیازی به خرید لپ تاپی با CPU قدرتمند ندارید اگر تنها فایل ورد ادیت میکنید. به علاوه اگر لپ تاپ شما به ندرت میز کار شما را ترک میکند، نیازی به مدل ultraportable  با 10 ساعت عمر باتری ندارید. اگر نیازهای شما با دستگاههای چندگانه متناسب است، دستگاه ارزانتر اما متناسب بازی بزرگ برای استفاده خانگی مناسب است، در حالیکه لپ تاپ یا تبلت 10 اینچی برای اتصالات خیلی شلوغ مناسب است. شما حتی ممکن است به این نتیجه برسید که مدل رومیزی با یک لپ تاپ ارزان پکیج کلی مناسب تری از یک لپ تاپ گران قیمت ارائه میدهد.

برای خود بودجه تعیین کنید.

کاملا روشن به نظر میرسد، اما بنشینید و با خود فکر کنید که چقدر میخواهید هزینه کنید. آیا میتوانید از پس هزینه آخرین مدل Macbook Pro برآیید؟ تمایل برای گرفتن آخرین مدل انقدر قوی است که معمولا منجر به خرید چیزهایی میشود که نیاز واقعی نیستند. کارت اعتباری خود را خالی نکنید مگر اینکه واقعا مجبور باشید. لپ تاپی که کمی کند است بهتر از لپ تاپی است که تا چند سال مجبور به باز پرداخت آن باشید.

تحقیق، تحقیق، تحقیق

اسنفاده از راهنما برای شروع جستجو بسیار خوب است. اما از تحقیقات دیگر نهراسید. به محض اینکه ایده ای از چیزی که میخواهید بدست آوردیدو مبلغی که میخواهید هزینه کنید را مشخص کردید. لیستی از لپ تاپ های مورد نظر تهیه کنید. به صورت آنلاین ارزیابی های محصولات جدید را دنبال کنید و از طریق فوروم ها از تجارب اشخاص دیگر استفاده کنید، دنبال مشکلات شایع بگردید، عمر باتری در دنیای واقعی را چک کنید و اینکه تولید کنندگان چگونه مسایل گارانتی را مدیریت میکنند.

تاریخ به بازار آمدن را چک کند.

فقط به این دلیل یک محصول برچسب بزرگ فروش ویژه دارد به این معنی نیست که یک خرید ارزان کرده اید. شما مطمئنا نمیخواهید در حالی از مغازه خارج شوید که متوجه شده اید لپ تاپ از رده خارجی  متعلق به دو سال پیش را خریداری کرده اید.
با یک سرچ سریع از تاریخ به بازار آمدن مدل ها با خبر شوید. مشخصات محصولات را در فروشگاه با مشخصاتی که تولید کننده ارائه کرده است مقایسه کنید، تا مطمئن شوید محصولی را خریداری میکنید که ارزش مبلغی که میپردازد را دارد.

برای مکمل ها چانه بزنید، نه برای قیمت

وقتی نوبت به فروش اقلام میرسد فروشندگان اغلب میتوانند با گذاشتن آن در حراج بر روی قیمت انعطاف پدیر باشند. به عبارتی فروشنده میخواهد هر چه زودتر جنس از مغازه اش خارج شود. پس اندکی چانه زدن  موردی ندارد. اما انتظار نداشته باشید که محصول مجانی در اختیارتان قرار گیرد. حتی اگر نتوانید مبلغ زیادی تخفیف بگیرید از روش های دیگر برای به صرفه کردن معامله استفاده کنید. مانند درخواست برای امکانات اضافی مثل گارانتی طولانی مدت، یا لوازم اضافی.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تعویض رایگان نمایشگرهای لکه دار مک بوک رتینا توسط اپل