اپلیکیشن
سید سجاد احمدی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

وقتش رسیده است که با تغییرات جدید اینستاگرام کنار بیایید.
بله, اینستاگرام الگوریتم جدیدی برای بخش پست های شما طراحی کرده است که امکان دیده شدن پست شما دیگر به "زمان پست" وابسته نیست.
بله, واقعاً تغییر بزرگیست و کاربران به شدت با آن مخالف هستند!
اما این مخالفت اشتباه است, شاکی بودن کاربران در برخورد با بروز رسانی جدید اینستاگرام به همان اندازه بیهوده است که انتظار داشته باشید باطری آیفون شما یک روز تمام دوام بیاورد.
مثل هر تغییر بزرگ دیگری در شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام ,توییتر, فیسبوک و ... ، تغییر جدید اینستاگرام دقیقاً دو تا سه دقیقه بعد از به روزرسانی موج عظیمی از شکایت ها و نارضایتی های کاربران اینترنت را دربر داشت.
نظر چند کاربر مختلف را در این باره می بینیم؛
"واقعاً ناراحت کننده است, دیگر از زمانی که در اینستاگرام بودن می گذرانم لذت نمی برم, و غم انگیزترین بخش هم این است که سازندگان نرم افزار به نظر کاربران هیچ اهمیتی نمی دهند."
" تغییرات جدید ناامید کننده است, هر کس که ایده این تغییر را داده باید اخراج شود, برنامه را به حالت قبلی برگردانید در غیر این صورت من دیگر از آن استفاده نمی کنم."
" دلیل تغییرات جدید این است که ما کاربران 70 درصد از پست های مورد علاقه خود را نبینیم؛ اگر هم برنامه را کنار بگذاریم ضرر بیشتری می کنیم(!)".
بقیه کاربران هنوز هم نسبت به لوگوی جدید نرم افزار شاکی هستند.
ببینید, این برای ما قابل فهم است, اینکه شما از تغییر ناگهانی نرم افزار مورد علاقه تان آن هم در بخشی که شما از آن راضی بوده اید و از کسی نخواسته بودید برایتان آن را تغییر دهد ناراضی باشید.
به نظر شما این جمله درست است:"چیزی که سالم است نیازی به بازسازی ندارد"؟
حقیقت داستان این است که شرکت های تکنولوژی بر این اصل کار نمی کنند.
اولین باری که فیسبوک بخش "News Feeds" خود را تغییر داد(سال 2006), باعث نارضایتی شدید کاربران شد, در حدی که مارک زوکربرگ شخصاً این پست را در آن زمان گذاشت"آرامش خودتان را حفظ کنید, نفس عمیق بکشید, ما نارضایتی های شما را شنیدیم!".
در جای دیگر در رابطه با گروه هایی که در اعتراض به تغییرات جدید فیسبوک تشکیل شده بودند گفت:
"ما نسبت به موضع گیری های شما بی توجه نیستیم(مدیر بخش"Newsfeed" ما شیطان نیست!)و قبول داریم که باخبر بودن از زندگی دوستانتان برای شما بسیار مهم است."
در نهایت هم کاربران با تغییرات کنار آمدند, البته تا 2011 که دوباره این بخش بر اساس الگوریتم جدیدی دستخوش تغییر شد.


حالا شما می توانید تصور کنید که اگر فیسبوک تغییراتی را که در آن زمان مورد پسند کاربران نبود اجرا نمی کرد چه میشد؟!
در حقیقت شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند باید تغییرات را در برنامه کاری خود داشته باشند حتی اگر کاربرپسند نباشد. کاری هم که سعی در انجام آن دارند پیش بینی نیاز کاربران، قبل از به وجود آمدن آن نیاز است و این کار برای آنکه در صحنه باقی بمانند امری حیاتی است.
علاوه بر این ها وقتش رسیده که بفهمیم، شبکه های اجتماعی به ما کاربرانی که خود را پایبند و وفادار به آنها میدانیم چیزی بدهکار نیستند!
و اینکه بهتر است یاد بگیریم برای جمع کردن “Like” از روشی سنتی و همیشه کاربردی استفاده کنیم و آن هم این است که پست های خود را بهتر کنیم.
درست است که این 400 میلیون کاربر به اینستاگرام و البته شرکت های تبلیغاتی که با آن کار می کنند سود زیادی می رسانند.
اما این دلیل نمی شود که شرکت از ایجاد تغییرات بزرگ و حتی تغییرات بحث بر انگیز محروم بماند, در غیر این صورت به مرور زمان تکراری و قدیمی شده و از مد می افتد.
منظور من فقط گروه های سنت گرا نیستند, کاربران دیگر هم نسبت به تغییرات ایجاد شده موضع گیری می کنند در مقابل کوچکترین تغییرات (چه برسد به خدای نکرده تغییر یک فونت!), که این باعث درجا زدن و بروز نبودن در هر زمینه ای میشود, بعضی ها هم که از همه بدترند, همان ها که میگویند شبکه های اجتماعی تلف کردن وقت و عمر است و ... همان هایی که تقریباً درباره هرچیزی یک نظر منفی دارند!
وقتش رسیده که با ایکون جدید اینستاگرام یا تغییرات "Snapchat" و در کل تغییرات و به روز رسانی های شبکه های اجتماعی کنار بیاییم.
به الگوریتم جدید یک شانس بدهید, شاید واقعاً تغییر خوب و کارآمدی باشد!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Snap در حال آماده‌سازی عرضه‌ی سهام اولیه‌ی خود به ارزش ۲۵ میلیارد دلار