تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۹ تير

بیایید قبول کنیم. اینترنت جای حواس پرت کنی است. در همین لحظه هزاران ویدئو؛ پست فیس بوک ؛ توئیت و meme در اینترنت وجود دارند تا حواس شما را از کار پرت کنند. اما saent یک گروه بازدهی می باشد و هدفش این است که بازدهی کار کاربران را با ترکیب یک سخت افزار و نرم افزارش بالا برده و مانع حواس پرتی شود. در سطحی ابتدایی saent مانند بیشتر نرم افزاران ضد حواس پرتی عمل میکند. وقتی فعال شد ، اپلیکیشن دسکتاپ سایت ها و اپلیکیشن هایی را که به عنوان غیر سود ده(غیر مرتبط به موضوع کاری) شناخته شوند را برای رسیدن به سود دهی (بازده ) بلاک میکنند. اما saent از این مفهوم فراتر رفته و از یک دستگاه فیزیکی هم استفاده میکند.
این سخت افزار یک دکمه ی پلاستیکی با بلوتوث است . وقتی با دسکتاپ شما جفت شود (شرکت در حال برنامه ی ریزی یک اپلیکیشن ویندوز و مک است) لمس این دکمه چیزی را که شرکت " جلسه ی کار با تمرکز " میخواند را راه اندازی میکند. هر جلسه حدود 30 ، 50 یا 90 دقیقه طول میکشد . و اپلیکیشن ها و سایت هایی را که با عنوان "غیر سود ده " اند را بلاک میکند. یک چراغ علامت دهنده بر روی دستگاه پیشرفتتان را در حین جلسات کار با تمرکز نشان میدهد و وقتی که نزدیک به تمام کردن کاری هستید پر میشود. وقتی که جلسات کار را با تمرکز بیشتری کامل میکنید، امتیاز های بیشتری جمع میکنید که همه در داشبورد اپلیکیشن حفظ میشوند. همکاران و دوستان میتوانند امتیاز های یکدیگر را با استفاده از اپلیکیشن ببینند. نرم افزار همراه با آن هم گزارشاتی مبنی بر رفتار شما تولید میکند. اینکه چه ساعاتی از روز را بیشتر یا کمتر بازده داشتید. نسخه های آینده ی این نرم افزار توانایی دادن پیشنهاد های شخصی بر اساس رفتار ها و عادات شما خواهد داشت.
گرچه نرم افزار به عنوان یک اپلیکیشن مستقل کار میکند ، بنیان گذار saent، تیم متز ، یک استاد بازدهی میگوید که دستگاه فیزیکی ممکن است کلید موفقیت طولانی مدت باشد. او میگوید: اگر فقط مجازی باشد شما فراموشش میکنید.اپلیکیشن های سوددهی به آسانی فراموش میشوند و مورد غفلت قرار میگیرند.  ولی اگر راهنماهایی هم فیزیکی و هم مجازی داشته باشیم و دائم به ما یاد آوری کنند ، رفتارمان در این مورد قوی تر میشود.


نرم افزار DT

کمپانی در حال حاضر در حال جمع آوری سرمایه گذاری جمعی در ایندیگوگو است . متز گفت که انتظار دارد دستگاه و اپلیکیشن های دسکتاپ در نوامبر آماده شوند و اپلیکیشن های موبایل بعدا آماده شوند. قیمت این دستگاه در کمپین اندیگوگو 29 دلار است و بعد از دوره ی سرمایه گذاری جمعی 49 تا 69 دلار خواهد شد. اپلیکیشن های دسکتاپ دارای یک مدل اشتراکی خواهد بود که از 5 دلار تا 10 دلاردر ماه است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا نور آبی ساطع شده از موبایل شما را شبها بیدار نگه میدارد؟ آیا این نور بر مقدار خواب و کیفیت آن تاثیرگذار است؟