ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در گذشته ایران تنها یک هاب (قطب) پستی داشت، اما سه روز قبل چهار هاب جدید پستی در شهرهای مشهد، همدان، اصفهان و تبریز به ظرفیت شرکت ملی پست کشور اضافه شد که علاوه بر اشتغالزایی، سرعت و کیفیت ارسال محموله‌ها را نیز افزایش می‌دهد.
«حسین نعمتی»  امروز (چهارشنبه) افزود: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شد، استقبال مردم از بسته و امانت، افزایش یافت. به همین دلیل نیاز به ظرفیت‌سازی داشت. بر همین اساس از حدود سه ماه قبل، بحث‌های مطالعاتی را برای اضافه کردن این ظرفیت آغاز کردیم.
وی افزود: در گذشته مرکز پستی «لشگر» تنها هاب پستی کشور بود و مرسولات از تمام نقاط ایران به تهران می‌آمد و از آن‌جا توزیع می‌شد.  
معاون وزیر ارتباطات افزود: به همین دلیل فشار زیادی به این مرکز وارد می‌شد اما دو هفته قبل با ظرفیت‌های خوبی که در برخی استان‌های کشور وجود داشت، تصمیم گرفتیم بار ترافیکی را در کشور تقسیم کنیم.  
نعمتی خاطر نشان کرد: برای این کار چهار استان را در نظر گرفتیم. استان‌های آذربایجان شرقی،  خراسان رضوی،  همدان و اصفهان به عنوان هاب پستی به ظرفیت شرکت ملی پست کشور اضافه شد. این چهار مرکز از سه روز گذشته کار خود را آغاز کردند. این شهرها می‌توانند با شهرهای اطراف خود نیز همکاری پستی داشته باشند.  
معاون وزیر ارتباطات گفت: در آینده، شهر دیگری نیز به عنوان هاب پستی در کشور تعیین می شود، چرا که این میزان می‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد. البته قبل از پیروزی انقلاب در این خصوص مطالعاتی انجام شده است که آن مطالعات تاکید دارد باید ۹ هاب پستی در کشور وجود داشته باشد،  اما اکنون این میزان از مراکز پستی، جوابگوی نیاز کشور است.
مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: ایجاد پنج هاب پستی در کشور اقدام بزرگی است. در تمام دنیا از چنین ظرفیتی استفاده می‌شود و برای کشور و شهروندان دارای محاسن زیادی است.  
نعمتی اشاره کرد: ما روزانه ۱۰۰ هزار مرسوله در تهران داریم و با ظرفیت ایجاد شده در این چهار استان تعداد مرسولات آنها نیز به ۵۰ هزار مرسوله می‌رسد. افزایش سرعت و کیفیت ارسال و توزیع کالا از جمله نتایج راه‌اندازی این چهار هاب به ظرفیت کشور است.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد این ظرفیت برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه