تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

ایلان ماسک، میلیاردر مشهور و موسس کمپانی فضایی  SpaceX، به ایجاد فضای متشنج در رابطه با کار بر روی هوش مصنوعی متهم شده است. البته این بار این اتهام از طرف مدیر تحقیقات در زمینه ی هوش مصنوعی به وی وارد شده است.
به گفته‌ی مدیر کمپانی Alphabet، ایلان ماسک پیش بینی هایی را ارائه می دهد که منبع و اساس علمی ندارد و تاکنون در هیچ زمینه ای به اثبات نرسیده است. با این حال با کمی تأمل باید گفت ماسک به طور مستقیم در پروژه‌ی توسعه ی هوش مصنوعی نقش دارد، بنابراین کاملا با این موضوع آشناست. طبق نظر اکثر نمایندگان محتاط در جامعه ی علمی، وی هم حق اظهار نظر را دارد هم دانش آن را، در نتیجه می توان به نظرات وی اطمینان کرد.
اما به نظر می آید نگرانی ماسک از منطق ابتدایی این دانش نشات می‌گیرد. هوش مصنوعی به صورت خودکار رفتار را فرا می‌گیرد و در اصل از هیچ یک از زمینه‌های اخلاقی و اصول انسانی تبعیت نمی کند. بنابراین با استفاده از عقل گرائی یک روز به نتیجه‌ی منطقی در مورد بی فایده بودن بشر خواهد رسید، در نتیجه وجود بشر را به هیچ عنوان قابل توجیه نمی داند. ربات هایی که توسط برنامه های انسانی آموزش داده می‌شوند، نسبت به تمام نقاط ضعف انسان ها آگاهی می‌یابند که می توانند در جهت سوء استفاده از آن استفاده نمایند. با توجه به گفته‌های ماسک، اگر شما کنترل دقیقی بر روی توسعه ی هوش مصنوعی نداشته باشید، ممکن است تاریخ بشر در سال 2030 پایان یابد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه