گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ آبان

یکی از بهترین راه ها برای بیان چند جمله و عبارت مهم در رابطه با یک موضوع، خلاصه کردن آن ها در یک تصویر است. شما با یک تصویر می توانید مفاهیم زیادی را در رابطه با موضوع مورد نظر فرد به مخاطب انتقال دهید و به زبان ساده می‌توان گفت: "ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است".
هنگامی که فرد بخواهد داده و یا مفاهیمی پیچیده را از طریق یک تصویر به مخاطبان خود انتقال دهد، از نمودارهای اینفوگرافیک استفاده می‌کند. در واقع می توان گفت هنگامی که دو مولفه‌ی گرافیک و اطلاعات را با یک دیگر ترکیب نماییم در نقطه ای به نام اینفوگرافیک (اینفو و گرافیک) همپوشانی دارند.
واژه ی اینفوگرافیک (infographic) کوتاه شده ی عبارت information graphic است که فرهنگستان زبان و ادب فارسی «اطلاع‌نگاشت» را برای معادل فارسی آن برگزیده است. البته ممکن است عباراتی چون گرافیک اطلاع‌رسان، داده نما، اینفوگرافی، اینفوگراف و … در سایر رسانه‌ها دیده شود.
تاریخچه‌ی اولین تصویر اینفوگرافیک به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و هنگامی که دانشمندان تصاویری را از درندگان در غاری در جنوب فرانسه کشف کردند. استفاده از این سبک در گرافیک سبب می‌شود تا بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که ممکن بود شکل نوشتاری آن، چندین دقیقه وقت بگیرد را از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه