تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ آذر

هیچ شکی نیست  که بهترین راه گوش دادن به موسیقی، از طریق هدفون ها می باشد اما متاسفانه با استفاده از هدفون ها ممکن است بعضی صدا ها مانند صدای زنگ تلفن، صدای در زدن و(اگر فیلم ها وقعیت داشته باشند) حمله ی یک قاتل زنجیره به خانه را نشنویم. به همین خاطر یک مهندس کامپیوتر کالیفرنیایی به نام Shari Eskenas وسیله ای به نام SoundBrake  را ساخته است تا در هنگام تشخیص هر گونه صدایی در محیط، صدای آهنگ را قطع کند.
و اما بررسی این دستگاه...
برای شروع باید SoundBrake را به جک هدفون استریو و یا کامپیوتر،گوشی هوشمند و... متصل کنید. سپس هدفون خود را به آن وصل کنید. آن را روشن کنید. با فشار دادن دکمه ی قرمز رنگ تنظیم خودکار، سطح صدای محیط را بررسی و ذخیره می کند. تا زمانی که سطح صدا تغییر نکند، مانع پخش آهنگ نمی شود اما به محض اینکه سطح صدای بلندتری را تشخیص دهد، به مدت چند ثانیه آهنگ را قطع می کند تا شما را از اطراف خود مطلع سازد.


با فشار دادن دکمه ی Hi آن می توانید حساسیت را کم کنید و یا بلعکس؛ با دکمه ی Lo آن حساسیت را زیاد کنید. این امر کمی گیج کننده است چرا که عملکرد با معنی دکمه در تضاد است.
پس مدتی بررسی متوجه چند نکته شدیم. اولا اینکه این دستگاه بیشتر مناسب کسانی است که مایلند روی یک صندلی راحت بنشینند و فقط آهنگ گوش دهند و یا تلویزیون تماشا کنند. در حین استفاده،هر چقدر کمتر تحرک داشته باشید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. هرگونه کاری که باعث به وجود آمدن صدا شود (حتی گرفتن یک بسته چیپس یا افتادن کنترل تلویزیون) باعث قطع شدن صدای درون هدفون می شود.
همچنین اگر این دستگاه را به لپ تاپ متصل کنید ، صدای دکمه های کیبورد ممکن است باعث قطع صدا می شود که اتفاقی بسیار آزار دهنده است. پیشنهاد ما برای کسانی که می خواهند بر هنگام کار با لپ تاپ از این وسیله استفاده کنند استفاده از یک وسیله ی سوم مانند iPod است. SoundBrakce را به iPod وصل کنید و iPod را روی میز بگذارید تا شاهد نتیجه ی مطلوب تری باشید. ما این کار را انجام دادیم و صدای هدفون بسیار کمتر قطع می شد. (فقط زمانی که تلفن همراهی در کنار SoundBrake زنگ خورد و یا زمانی که زنگ در به صدا در آمد ، دستگاه صدا را قطع کرد که البته به درستی این کار را انجام داد.


گزینه ی دیگری که برای استفاده از این دستگاه به همراه لپ تاپ در اختیار دارید ، استفاده از یک کابل اضافی است. بدین صورت که یک سر کابل را به لپ تاپ و سر دیگر آن را به SoundBrake متصل می کنید. هرچند ممکن است بسیاری از مردم نتوانند به صورت آنی چنین کابلی پیدا کنند.همچنین بررسی های ما نشان داد که متصل بودن این دستگاه در کیفیت صدای آهنگ تاثیر قابل توجهی ندارد.
به طور کلی، SoundBrake یک محصول هوشمند و در عین حال سختگیر است. با توجه به گزارشات، باتری لیتیمی آن تا (که به وسیله ی USB شارژ می شود) می تواند تا 100 ساعت(با یک بار شارژ) دوام آورد. قیمت نهایی آن 54دلار می باشد (البته فعلا می توانید آن را با حمایت 29 دلاری در  Kickstarter  بخرید) و پیش بینی می شود تا ماه آپریل سال آینده روانه ی بازار شود.

برچسب هاSoundBrakeSOUND
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سنگ کوچکی که میتواند هر سیستم صوتی را بی سیم کند