تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۴:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

شرکت Ozobot چند سال قبل با سیستم برنامه نویسی ساده خود همه ما را شگفت زده کرد: کودکان می توانستند با رسم چند خط ساده روی کاغذ یا موبایل، روبات خود را برنامه ریزی نمایند. در واقع با این کار آن ها آماده یک برنامه نویسی واقعی می شدند. حالا این شرکت با عرضه روبات صد دلاری Evo یک گام دیگر به جلو برداشته است. این روبات حسگرهایی برای تعامل با محیط، چند چراغ، اسپیکر و توانایی های اجتماعی دارد. البته باید گفت که این روبات در واقع یکی از موجودات جنگ ستارگان است که به شکل روبات ساخته شده است.


شرکت اُزُبات امیدوار است مخاطب این روبات بر خلاف نمونه های قبلی فقط کودکان نباشند و بزرگسالان هم از آن استفاده کنند. این روبات توانایی های بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد و حتی به تغییرات در محیط مثلاً اگر آن را از روی زمین بردارید به کمک اسپیکر و چراغ های خود واکنش نشان می دهد.


کاربران می توانند Evo را با اپلیکیشن مخصوص آن در موبایل برنامه ریزی کنند و حتی با سایر دارندگان این روبات در تعامل باشند. برای مثال می توان کاری کرد که روبات ها از یکدیگر تقلید نمایند. یک کاربرد این موضوع می تواند رقص گروهی روبات ها باشد. همچنین یک زبان برنامه نویسی ساده نیز برای مدیریت رفتارهای این روبات وجود دارد که مشخصاً جنبه آموزشی برای برنامه نویسی دارد. این روبات از ماه نوامبر (آبان) با قیمت صد دلار در رنگ های سفید و مشکی به بازار خواهد آمد.


برچسب هاOzobotRobot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روباتی که درد را احساس می کند