تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ دي

در دنیای رانندگی های خودکار، هیچ تولید کننده ای به اندازه تسلا برای تکنولوژی "راه قانونی" تحت فشار نیست. تحت شرایط مناسب، خلبان اتوماتیک، ترمز و هدایت را برای راننده تسریع خواهد کرد. Gizmag آماری را در مورد مدل S P90D منتشر کرده است.


خلبان اتوماتیک با استفاده از خیل وسیعی از سنسورها و دوربین ها ماشین را هدایت می کند. در جلو این ماشین، یک واحد رادار و دوربین برای خواندن خطوط جاده قرار داده شده اند. این کار با 12 سنسور التراسونیک دوربرد که 16 فوت 4.8) متر) در هر 4 جهت اطراف خودرو را برای ساخت تصویری روشن از آنچه که در اطراف ماشین است را در هر سرعتی که باشد نشان می دهد.
همه این فناوری ها در پشت صحنه کار می کنند و هیچ راهی برای اینکه راننده ببیند که چه خبر است وجود ندارد، به همین دلیل ممکن است کمی دلسرد کننده به نظر برسد. تسلا از طریق این ابزارها باعث ایجاد آرامش ذهن در راننده شده است که با صفحه نمایش مدل S آن را بروز کرده است. این صفحه نمایش شامل تصویری از ماشین است که آنچه که خودرو می بیند را نشان می دهد.
در مدل S، ماشین مسیر حرکت شما را با استفاده از خطوط کوچکی بر روی صفحه نمایش نشان می دهد و با استفاده از خطوط رنگی کوچک موانعی را که در اطراف ماشین وجود دارند و به سمت آن می روند را نشان می دهد. این اطمینان بخش است که می توانید مطمئن شوید تسلا محدودیت های چشم شما را نداشته و خیلی بیشتر از آنچه که شما می بینید را زیر نظر دارد.
همه این ها به چه معنی است؟ بعضی اوقات که اعصاب شما خراب است و حوصله رانندگی ندارید می توانید با روشن کردن راننده خودکار، ادامه کار را به آن بسپارید.


همانطور که می دانید، زمانیکه ماشین کنترل را بدست می گیرد کاملا غیر طبیعی است. صفحه نمایش راننده خیلی سریع به شما یادآوری می کند که دست های خود را بر روی فرمان ماشین قرار دهید. اما این بیشتر یک الزام قانونی یا هر چیز دیگری است، زیرا بیشتر مواقع در مدل S خودش با نهایت شایستگی و مهارت کار را انجام می دهد.
در حقیقت، سیستم مانند یک کار خوب آن را خسته کننده کرده است. برای مثال وقتی که در یک بزرگراه شلوغ در اطراف ملبورن هستید فاصله شما با ماشین جلوتان هیچ وقت تغییر نمی کند. یکی دیگر از مشکلات آن این است که فرمان ماشین در کاملا صاف نیست و به آرامی تکان می خورد، به همین دلیل ماشین تمایل دارد که در اطراف باند سبقت سرگردان بماند و مقداری طول می کشد که ماشین نقطه مرجع خود را پیدا کند.
در هر حال پس از مدل S که نشانه گذاری خط متناسب با الگوی طبیعی نمی باشد غافلگیر خواهید شد. اگر بر روی خطوط سفید گوشه آزادراه باشید سیستم تسلا بین اینکه ماشین از آزادراه خارج شود یا اینکه در مسیر ترافیک باقی بماند دودل می شود و نمی تواند تصمیم قطعی بگیرد.
جای تعحب نیست که پس از آن، تسلا به رانندگانی که از این سیستم استفاده می کنند توصیه کرد که در خطوط وسط بزرگراه باقی بمانند. همچنین دانستن این نکته تعجب آور نیست که راننده باید همیشه برای به کنترل گرفتن فرمان ماشین آماده باشد.
بخش بزرگ دیگری از تکنولوژی خودرانندگی تسلا، قابلیت تغییر خط به صورت اتوماتیک می باشد که به این معنی است که لازم نیست شما به صورت دستی لاین خود را عوض کنید. اگر فرمان اتوماتیک و رادار کروز فعال باشد، سیستم خود برای تغییر خط اقدام می کند.
حتی در شرایط ایده آل، حتی اگر کروز در خط وسط بین بزرگراه به خوبی مشخص شده باشد و اتومبیل دیگری در اطراف آن نباشد، ما نمی توانیم بطور مداوم از آن استفاده کنیم. اگر راننده مجازی، کنترل فرمان و سرعت را مانند یک مرد میانسال که کمی عصبی است در نظر بگیریم آنها با هم در هنگام تغییر خطوط، مانند یک بچه 15 ساله می باشند که اولین بار است که در بزرگراه رانندگی می کند.
خوشبختانه به دست گرفتن کنترل ماشین در زمانیکه سیستم دچار اشتباه می شود و یا آنطور که انتظار می رود نمی تواند آن را کنترل کند آسان است. اگر ترمز یا جلو فرمان را لمس کنید، بلافاصله سیستم کنترل را در اختیار راننده قرار می دهد.
هر زمانی که شما نیازمند اطلاعات مربوط به کنترل دستی در مورد راننده و جایی که هستید بودید می توانید به سیستم تسلا رجوع کنید. همچنین این سیستم با ماشین هایی که این قابلیت ها را دارند و در آن اطراف هستند ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات جهت بهبود عملکرد می پردازد. این بدین معنی است که سیستم تسلا اجازه ندارد که دو بار اشتباه کند.
خودروهای گوگل به طور متوسط بین 10000 تا 15000 مایل (16000 تا 24000 کیلومتر) در هفته به وسیله راننده خودکار هدایت می شوند و تسلا می گوید که این اتومبیل ها داده های مربوط به هر اینچ از جاده های کالیفرنیا را در اختیار دارند.
خودروهای خودکار آینده روشنی دارند و به سرعت در حال پیشرفت هستند. اما هنوز جای زیادی وجود دارد که راننده خودکار به مقصد نهایی خود برسد. شما می توانید ویدیوی آزمایش خودروی خودکار را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آلمان در خصوص استفاده از حالت Autopilot خودروهای Tesla هشدار داد